Polska nie jest gotowa na pociągi jeżdżące z prędkościami przekraczającymi 250 km/h

24 maja 2018, 16:08 | Aktualizacja: 24.05.2018, 16:22
Źródło:PAP
pociąg, zima, kolej, mróz

pociąg, zima, kolej, mrózźródło: ShutterStock

Polska nie jest gotowa do wprowadzenia pociągów jeżdżących z prędkościami przekraczającymi 250 km/h powiedział Mikołaj Wild, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego, podczas debaty "Kiedy realnie w Polsce możemy uruchomić Kolej Dużych Prędkości?", zorganizowanej w Instytucie im. Lecha Kaczyńskiego.

wróć do artykułu

Polub Forsal.pl

Reklama

Komentarze (8)

  • Ben(2018-05-24 18:26) Zgłoś naruszenie 70

    Alstrom produkuje lokomotywy na ogniwa i wodór.Czas na Pese koszty elektryfikacji odchodzą.Więcej środków będzie na infrastrukturę i bezpieczeństwo na kolei.

    Odpowiedz
  • Terminator(2018-05-24 19:10) Zgłoś naruszenie 180

    Polska nie jest gotowa na pociągi jeżdżące z prędkościami przekraczającymi 250 km/h. No nie jest gotowa!!! Jest za dużo pieniędzy z UE a zarząd PKP nie ma planów na wielką modernizacje Polskiej kolej!!!LooooooL.

    Odpowiedz
  • jozin(2018-05-24 19:51) Zgłoś naruszenie 102

    oooo a teraz PiS wycofuje się z KDP, jak pięknie ;)

    Odpowiedz
  • ert@ert-blog.pl(2018-05-24 20:50) Zgłoś naruszenie 90

    ...a po diabła tak się śpieszyć?..."wolniej jedziesz, dalej zajedziesz"...

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • mroje(2018-05-24 22:25) Zgłoś naruszenie 25

    Problemem nie są już tory, ale brak prądu ! Sieci nie są wstanie dostarczyć odpowiedniej ilości prądu.......

    Odpowiedz
  • Szczecinianka(2018-05-25 11:21) Zgłoś naruszenie 30

    Ze względu na pracę, wykonuję grubo ponad 100 lotów rocznie, większość z- lub do- oddalonego o 2h jazdy samochodem Berlina. Gdyby do CPK można było się dostać ze Szczecina w 2-2.5h i do tego oferta lotów była nie gorsza niż z Berlina (który nie jest wcale jakimś wielkim hubem) - moje wydatki na przeloty zostałyby w Polsce. Niestety - na dziś Szczecin traktowany jest przez PKP i LOT bardzo źle. Mało połączeń (tylko 4-5 pociągów na dobę, w okresach przed i po- świątecznych - tłok, ciężko kupić miejscówkę, pendolino to sobie możemy pooglądać w internecie); LOT - za mało połączeń (ostatnio się poprawili i są już 3-4 na dobę). Co do kolei wielkich prędkości - będąc w Japonii miałam okazję 2 tygodnie pozwiedzać ten kraj przemieszczając się ich Shinkansenami. To wspaniałe doświadczenie. 600km (jak ze Szczecina do Krakowa) to jakieś 2.5h jazdy. Komfort lepszy niż w samolocie, do tego - mnóstwo połączeń (na niektórych trasach nawet co 15-20 minut a nie jakieś 3 lub 4 loty na dobę). Biletów nie trzeba kupować z wyprzedzeniem (miejscówek i tak jest pod dostatkiem), na dworzec wystarczy przyjść 10 przed odjazdem (na lotnisku - wiadomo - minimum 40 a jak z nadaniem bagażu to 1.5h). Byłoby pięknie gdyby taka kolej u nas powstała, jeszcze piękniej gdyby cała Europa została pokryta taką siecią.

    Odpowiedz
  • hyperloop Moskwa-Gibraltar(2018-05-25 17:55) Zgłoś naruszenie 00

    Aby wyliczyć które warianty są sensowne trzeba znać prognozy potoków ludzkich w czasie i w przestrzeni.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

Tylko na Forsal.pl

Infografiki, wykresy, mapy

Opinie

Najnowsze galerie>>

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze