Tylko Gazeta Prawna i Super Express zaczęły rok 2009 od poprawy swoich wyników - wynika z najnowszych danych sprzedaży ogółem Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Sprzedaż GP wzrosła w stosunku do stycznia 2008 roku o 3,8 proc., przekraczając 103,8 tys. egz., sprawiając, że GP jest piątym pod względem wielkości sprzedaży tytułem na rynku. W stosunku do grudnia 2008 r., to wzrost sprzedaży aż o 36,4 proc. Z kolei tabloid Super Express zakończył styczeń ze sprzedażą na poziomie 206,5 tys. egz., czyli o 1,4 proc. więcej niż przed rokiem.
Pozostałe tytuły nie mogą zaliczyć początku roku do udanych. W styczniu sprzedaż pogorszyły zarówno dzienniki opiniotwórcze, jak i prasa biznesowa. Najwięcej stracił Dziennik. Sprzedaż tytułu wyniosła 92,6 tys. egz., czyli o 39,9 proc. mniej niż przed rokiem, choć jako jedna z niewielu gazet Dziennik zwiększył sprzedaż w styczniu względem grudnia (o 29,5 proc.). Osiągnął ten wynik głównie dzięki wspólnej sprzedaży prenumeraty z Gazetą Prawną. O 10 proc. do 375,5 tys. egz. spadła też sprzedaż Gazety Wyborczej, a o 9,8 proc. do 134,6 tys. egz. zmniejszyła się sprzedaż Rzeczpospolitej.
Słabo radziły sobie dzienniki biznesowe. Sprzedaż Parkietu spadła w styczniu aż o 21 proc. do 8,5 tys. egz. Z kolei Puls Biznesu pogorszył wynik o 17,2 proc. do 16 tys. egz.
Tytułem o najwyższej sprzedaży wciąż pozostaje tabloid Fakt, ale jego wynik, w porównaniu ze styczniem ubiegłego roku, także pogorszył się o 10,7 proc. do 470,6 tys. egz. Jedyny tytuł sportowy - Przegląd Sportowy - stracił natomiast 5,5 proc., a jego sprzedaż wyniosła 55,9 tys. egz.
103,8 tys. egz. średnia sprzedaż Gazety Prawnej w styczniu 2009 r.