Zadanie zostanie zrealizowane w ciągu 32 miesięcy od dnia podpisania umowy z wyłączeniem z czasu prowadzenia prac budowlanych okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca. Nowy odcinek będzie przebiegał w istniejącym śladzie A1 Tuszyn - Piotrków Trybunalski. Inwestycja powstanie w systemie "projektuj i buduj", podano w komunikacie.

"Dwa lata temu oddaliśmy do użytkowania obwodnicę Łodzi, obecnie budujemy obwodnicę Częstochowy. Cieszę się, iż Strabag będzie realizował następne odcinki autostrady A1. Dzięki temu powstanie pełne połączenie autostradowe z polskich portów na południe Europy" - powiedział członek zarządu Strabag Wojciech Trojanowski, cytowany w komunikacie.

W ramach nowego kontraktu zostanie wybudowany 16-kilometrowy odcinek autostrady o nawierzchni betonowej. Będzie miał dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu w każdą stronę oraz pas awaryjny. Powstaną 2 węzły drogowe: węzeł Piotrków zapewniający relacje Warszawa - Częstochowa i Warszawa - Łódź i węzeł Bełchatów zapewniający relacje Piotrków - Bełchatów (autostrada A1) z DK 74 oraz 17 obiektów inżynierskich, w tym: 10 obiektów nad autostradą, 6 obiektów w ciągu autostrady i 1 kładkę dla pieszych, podano także.

Zakres robót obejmie również budowę dróg poprzecznych i dojazdowych, elementy bezpieczeństwa i oznakowanie, urządzenia ochrony środowiska tj. ekrany akustyczne, urządzenia podczyszczania wód opadowych, ogrodzenia i 15 przejść dla zwierząt, 12 przepustów o funkcji ekologicznej oraz elementy zieleni dogęszczającej.

Reklama

"Nowo wybudowany odcinek autostrady podniesie komfort i bezpieczeństwo podróżnych, którzy będą mogli korzystać z drogi o zupełnie nowych parametrach użytkowych w porównaniu z obecną" - podsumowano w materiale.

Grupa Strabag działa w Polsce od 1987 roku. Przy zatrudnieniu ok. 4,5 tys. pracowników, roczne obroty Grupy wynoszą ok. 800 mln euro.

Budimex jest notowany na warszawskiej giełdzie od 1995 r. Jego inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma Ferrovial. W 2017 r. miał 6,37 mld zł skonsolidowanych przychodów.

>>> Czytaj też: "Chiński plan Marshalla" służy głównie Chinom? FT: Inicjatywa Pasa i Szlaku nie spełnia oczekiwań