"Przygotowujemy się do przebudowy i budowy zupełnie nowych torowisk na łódzkich ulicach. Nowe tory pojawią się m.in. na: ul. Broniewskiego, Przybyszewskiego, Nowowęglowej i Rzgowskiej. Poznaliśmy oferty firm, które chcą przygotować projekty dla tych inwestycji. Zgłosiły się trzy firmy; zaproponowane kwoty mieszczą się w zaplanowanym na ten cel budżecie, co oznacza, że przystępujemy do wyboru najkorzystniejszej oferty. Wykonawca będzie miał rok na przygotowanie projektu a następnie rozpoczną się prace budowlane" - podał Grzegorz Gawlik z zespołu prasowego Urzędu Miasta Łodzi.

"Tramwaj dla Łodzi" to największa inwestycja drogowa w bieżącej perspektywie UE, która za 660 mln zł ma być zrealizowana do 2020 r. i obejmuje remont oraz budowę 11 km torowisk w mieście. Zmodernizowanych zostanie sześć już istniejących tras m.in. na al. Śmigłego-Rydza, Dąbrowskiego, Przybyszewskiego, Kilińskiego i Rzgowskiej; przebudowane zostaną też dwa wiadukty - na ul. Przybyszewskiego i Kopcińskiego.

Dwa zupełnie nowe na łódzkiej mapie odcinki torów powstaną na ul. Broniewskiego między ul. Rzgowską i Śmigłego-Rydza oraz na nowo wybudowanej w okolicach dworca Łódź-Fabryczna ul. Nowowęglowej, która łączy ul. Tramwajową z ul. Kopcińskiego. Linie te mają w przyszłości zintegrować przebudowaną trasę Wschód-Zachód (W-Z) z Łódzkim Tramwajem Regionalnym.

W ramach projektu już prowadzone są prace na ul. Dąbrowskiego od Rzgowskiej do Podgórnej oraz na al. Śmigłego-Rydza od Piłsudskiego do Przybyszewskiego.

Program integracji sieci niskoemisyjnego transportu publicznego realizowany będzie do 2020 r. w ramach aktualnej perspektywy finansowej UE. Obok remontów i budowy torowisk zakłada też modernizację zajezdni tramwajowej Chocianowice oraz zakup 30 nowoczesnych niskopodłogowych tramwajów. Jak przekazały władze miasta, jego szacowany koszt to 660 mln zł, z czego 80 proc. (411 mln zł) ma pochodzić ze środków UE.

Projekt to kolejna inwestycja - po przebudowie za ponad 700 mln zł trasy W-Z, podczas której wymieniono 17 km torów - mająca zapewnić poprawę komunikacji miejskiej w Łodzi.(PAP)

autorka: Agnieszka Grzelak-Michałowska