Steinhoff International Holdings NV, detalista z Południowej Afryki, szuka funduszy na kolejną fazę planu naprawczego. W tym celu rozważa przeprowadzenie pierwszej oferty publicznej Pepkor Europe, najszybciej rozwijającej się spółki w grupie. To właściciel marek Pepco i Dealz, które są obecne na polskim rynku.

Firma omawia szczegóły emisji walorów Pepkor Europe z potencjalnymi doradcami - dowiedział się Bloomberg. Emisja akcji firmy (IPO), która jest właścicielem sieci Pepco i Dealz oraz Poundland w Wielkiej Brytanii, może mieć miejsce w przyszłym roku.

Detalista rozważa sprzedaż akcji Pepkor Europe na giełdzie w Londynie, choć możliwe jest również notowanie walorów spółki na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Nie podjęto jeszcze ostatecznych decyzji, a Steinhoff może skorzystać z innych opcji dla biznesu – mówią informatorzy Bloomberga chcący zachować anonimowość. Przedstawiciel Steinhoffa odmówił komentarza.

Steinhoff szuka sposobów na pozyskanie środków pieniężnych w trakcie ostatnich etapów restrukturyzacji zadłużenia, która ma zostać zakończona w terminie ustalonym przez wierzycieli na 9 sierpnia.

Od grudnia 2017 r., kiedy Steinhoff zainicjował śledztwo dotyczące nieprawidłowości księgowych, akcje spółki straciły ponad 90 proc. swojej wartości.

Reklama

W ubiegłym miesiącu Steinhoff podał, że do marca w ciągu sześciu miesięcy sprzedaż z działalności kontynuowanej wzrosła o 3 proc. Handel odzieżą i artykułami gospodarstwa domowego Pepkor Europe był wyjątkowo dobry, a przychody z tych segmentów wzrosły o 13 proc. do 1,73 miliarda euro.

Na koniec marca Pepco miało prawie 1600 sklepów - głównie w krajach Europy Wschodniej, takich jak Polska i Rumunia. Ponadto firma ma także kolejne 875 punktów sprzedaży pod markami Poundland, Dealz i Pep & Co.

>>> Czytaj też: Kopacze kryptowalut emigrują z Polski. Wszystko przez podwyżki prądu