Odcinek pomiędzy węzłami Bydgoszcz Błonie - Szubin Północ liczy 9,7 km. Inwestycja będzie kosztować 359 mln zł. Konsorcjum w ramach inwestycji zbuduje m.in. dwujezdniową drogę ekspresową po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas (w pasie dzielącym), węzeł Rynarzewo, a także przebuduje i zbuduje inne drogi towarzyszące drodze ekspresowej oraz drogi obsługujące teren przyległy.

Droga ekspresowa zostanie wyposażona w urządzenia służące bezpieczeństwu ruchu drogowego i ochronie środowiska oraz systemy odwodnienia i oświetlenia trasy. Czas realizacji wynosi 17 miesięcy bez okresów zimowych (15 grudnia - 15 marca).

W czerwcu 2019 GDDKiA odstąpiła od umów z firmą Impresa Pizzarotti po wielokrotnych wezwaniach do rzetelnej i zgodnej z umową realizacji kontraktów na trzech odcinkach S5 Nowe Marzy - Świecie Południe, Świecie Południe - Bydgoszcz Północ i Bydgoszcz Błonie - Szubin Północ. W sierpniu 2019 r. ogłoszono przetargi.

W przypadku odcinków Nowe Marzy - Świecie Południe i Świecie Południe - Bydgoszcz Północ złożone oferty przewyższały pierwotne kwoty, które GDDKiA chciała przeznaczyć na ten cel. Przed tygodniem Ministerstwo Infrastruktury podpisało aneksy do programów inwestycyjnych, zwiększające finansowanie budowy tych odcinków o 286 mln zł. Wyłoniono też wykonawców. Jeżeli nie będzie odwołań, to po zakończeniu kontroli uprzedniej, w kwietniu będzie możliwe podpisanie umów.

Reklama

W województwie kujawsko-pomorskim droga ekspresowa S5 ma mieć łącznie 130 km długości, a jej budowa została podzielona na siedem odcinków.

Pod koniec ubiegłego roku otwarto dwa odcinki - od granicy z województwem wielkopolskim do Żnina Północ (Jaroszewo) oraz między węzłami Bydgoszcz Opławiec (Tryszczyn) – Bydgoszcz Północ (Aleksandrowo).

Trwają prace budowlane na odcinkach Żnin Północ – Szubin Północ oraz Bydgoszcz Błonie (Białe Błota) – Bydgoszcz Opławiec (Tryszczyn). Zakończenie prac na obu odcinkach jest planowane tym roku.

>>> Czytaj też: Ceny benzyny wkrótce spadną poniżej 4 zł za litr [PROGNOZY ANALITYKÓW]