Warszawa, 15.05.2020 (ISBnews) - Oponeo.pl odnotowało 3,27 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2020 r. wobec 3,6 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Strata operacyjna wyniosła 8,54 mln zł wobec 3,58 mln zł straty rok wcześniej.
"W I kwartale 2020 roku wynik netto wyniósł -3 267 tys. zł wobec -3 595 tys. zł straty netto w I kwartale 2019 roku. Wynik z działalności finansowej wyniósł -1 337 tys. zł wobec 70 tys. zł. Na wynik z działalności finansowej wpływ miał wzrost kursów walut, który przełożył się na ujemny bilans różnic kursowych w grupie kapitałowej. Wynik z działalności operacyjnej wyniósł -8 542 tys. zł wobec wyniku -3 576 tys. zł osiągniętego w I kwartale 2019 roku" - czytamy w raporcie.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 167,86 mln zł w I kw. 2020 r. wobec 160,2 mln zł rok wcześniej.
"Dzięki wzrostowi sprzedaży opon w I kwartale 2020 roku Grupa Oponeo.pl uzyskała przychody ze sprzedaży na poziomie 167 862 tys. zł wobec 160 200 tys. zł w analogicznym okresie poprzedniego roku (wzrost o 4,8%). Wzrost ten został zrealizowany mimo 13-proc. spadku sprzedaży na rynku opon osobowych w Europie i 23% spadku sprzedaży opon osobowych w Polsce. Przychody z zamówień krajowych wyniosły 128 726 tys. zł wobec 127 847 tys. zł wygenerowanych przychodów w I kwartale 2019 roku (wzrost o 0,7%). Ich udział w przychodach ogółem, wyniósł 76,7%. Przychody ze sprzedaży zagranicznej wyniosły 39 136 tys. zł i wzrosły o 21%. Stanowiły 23,3% przychodów ogółem. Dominującym elementem przychodów Grupy Oponeo.pl były wpływy z tytułu sprzedaży opon, które w I kwartale 2020 roku wyniosły 151 141 tys. zł. Stanowiły one 90% całości przychodów z tytułu sprzedaży towarów" - czytamy w raporcie.
W I kwartale 2020 roku Grupa Oponeo.pl kontynuowała sprzedaż opon z opcją montażu w sieci serwisów partnerskich. Na dzień 31 marca 2020 roku usługa dostępna była w 1096 warsztatach w Polsce. W największych miastach 15% klientów skorzystało z zakupów opon przez Oponeo.pl wraz z montażem w wybranym serwisie w Polsce, podano także.
"Wzrost sprzedaży opon został zrealizowany przez Grupę Oponeo.pl, pomimo przesunięcia szczytu sprzedaży opon letnich oraz trudnej sytuacji, jaką spowodowała epidemia wirusa SARS-COV-2 wywołującego chorobę COVID-19, która wpłynęła na spadki na rynku opon; krajowym i europejskim. Takie wyniki sprzedaży to przede wszystkim efekt znaczenia udziału handlu e-commerce w sprzedaży ogólnobranżowej i ugruntowanej pozycji grupy na rynku e-commerce. Obecnie bowiem większość klientów wybiera zakupy przez internet w trosce o swoje bezpieczeństwo" - czytamy dalej.
Od początku roku do końca marca 2020 roku Grupa Oponeo.pl sprzedała w sumie 607,9 tys. sztuk opon oraz 21,1 tys. sztuk felg zarówno aluminiowych, jak i stalowych. Wolumen sprzedanych opon i felg w I kwartale br. był zależny od warunków pogodowych, które wpłynęły na przesunięcie sezonu wymiany opon na letnie oraz sytuacji na rynku spowodowanej pandemią.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2020 r. wyniosła 5,72 mln zł wobec 7,6 mln zł straty rok wcześniej.
Grupa Oponeo.pl, z siedzibą w Bydgoszczy, jest liderem internetowej sprzedaży opon w Polsce, działającym w kilkunastu krajach Europy. W 2018 r. jej skonsolidowane przychody wyniosły blisko 843 mln zł. Spółka jest notowana na GPW od 2007 r.
(ISBnews)
Oponeo.pl miało 3,27 mln zł straty netto, 8,54 mln zł straty EBIT w I kw. 2020
Ten tekst przeczytasz w 2 minuty
Oponeo.pl miało 3,27 mln zł straty netto, 8,54 mln zł straty EBIT w I kw. 2020
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Komentarze