"Wynik pierwszego półrocza 2008 roku zamyka się kwotą w wysokości 326.559.495,00 zł, która jest wyższa w stosunku do tego samego okresu poprzedniego roku o ponad 14 procent (W pierwszym półroczu 2007 roku kwota sprzedaży wyniosła 285.964.338,00 zł.). Wynik ten potwierdza prognozy IGRZ dla bieżącego roku - planowaliśmy na początku roku wzrost sprzedaży na poziomie 15 procent" - powiedział cytowany w komunikacie prezes IGRZ Lech Kaczoń.

Prezes widzi dobre perspektywy rozwoju rynku reklamy zewnętrznej w Polsce.

"W dobie szybko rozwijającego się internetu oraz jego dostępności, rośnie również wielkość wydatków na reklamę w tym właśnie medium. Uważamy, że sytuacja ta powoduje także wzrost wydatków na reklamę outdoorową. Albowiem reklama zewnętrzna jest najlepszym +partnerem reklamowym+ internetu. Sądzimy, że w perspektywie najbliższych dwóch, trzech lat, to właśnie internet i reklama zewnętrzna przejmą na siebie główny ciężar reklamy produktów, usług i idei" - powiedział Kaczoń.

"Patrząc na wyniki pierwszego półrocza oraz z perspektywy opisanego wyżej rozwoju, możemy dość spokojnie patrzeć na kolejne lata naszej działalności na rynku reklamy. Sądzimy również, że obecny rozwój polskiej gospodarki gwarantuje nam dobry poziom wykorzystania powierzchni ekspozycyjnych outdooru" - dodał.

Reklama

Dane IGRZ obejmują firmy pierwszej piątki (ze wszystkimi podmiotami z grupy) czyli: AMS, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Stroer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raport zawiera także dane firm: Business Consulting, CAM Media, Defi Poland, Gigaboard Polska oraz Mini Media/Publiprox.

Raport obejmuje rzeczywiste, a nie cennikowe wpływy firm reklamy zewnętrznej.

W pierwszym półroczu gorzej radził sobie segment reklamy tranzytowej. W ciągu sześciu miesięcy 2008 roku sprzedaż reklamy na środkach komunikacji spadła o 3,5 proc. do 17,9 mln zł.

"Czy wynik pierwszego półrocza może już świadczyć o trwałej tendencji spadkowej? Sadzimy, że nie. Nadal uważamy, że na wyniki reklamy tranzytowej wpływają strukturalne zmiany dotyczące taboru autobusowego i tramwajowego. Poza tym polityka ich właścicieli, czyli zarządów komunikacji miejskiej, ograniczająca niekiedy w istotny sposób możliwości korzystania z powierzchni ekspozycyjnych na wagonach i autobusach" - powiedział Kaczoń.

Zestawienie IGRZ dotyczące reklamy tranzytowej obejmuje firmy: AMS, Business Consulting oraz CAM Media. (PAP)