Wielką Brytanię wybrała połowa Polaków, a Irlandię - 29 proc. "Podróżujemy tam, gdzie są nasi bliscy - do Anglii, Walii, Szkocji, czyli w rejony, gdzie polska emigracja jest najliczniejsza" - powiedział dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Mondial Assitance Agnieszka Walczak-Kuc.

Z opracowania wynika, że Polacy preferują wyjazdy zagraniczne od krajowych - zaledwie 10 proc. mieszkańców kraju nad Wisłą tej zimy podróżowało w granicach własnego państwa. W porównaniu do 2008 r., spadło zainteresowanie wyjazdami m.in. do Włoch i Belgii. Przykładowo, od czerwca do września ub.r. na wyjazd do Włoch zdecydowało się blisko 15 proc. klientów Mondial Assistance, a w okresie zimowym - zaledwie 1 proc.

"Przykład tych krajów jest dowodem na to, że turystyka zarobkowa jest pierwszym i - w przypadku Polski - jak dotąd jedynym sektorem, który odczuł negatywne skutki kryzysu. Dotychczas Irlandia, Włochy czy Belgia stanowiły atrakcyjne dla naszych rodaków rynki pracy. Obecnie, z uwagi na rosnące w tych krajach bezrobocie i stagnację gospodarczą, ich popularność znacznie spadła" - podkreśliła Walczak-Kuc.

Raport został opracowany na podstawie analizy ponad 346 tys. polis turystycznych, wykupionych przez klientów Mondial Assistance z 7 europejskich krajów na okres od 15 grudnia 2008 do 15 marca 2009 r. wraz z biletami lotniczymi.

Reklama

Mondial Assistance Group to firma ubezpieczeniowa, specjalizująca się w sprzedaży polis turystycznych. Na polskim rynku jest obecna od 1999 r.