Kwiecień był słaby dla dzienników. Według danych na temat sprzedaży ogółem, zgromadzonych przez ZKDP, wszystkie tytuły pogorszyły swoją sprzedaż w stosunku do kwietnia ubiegłego roku. Najmniej, straciła Gazeta Prawna – tylko 1,1 proc., sprzedaż wyniosła 79,6 tys. egz.
Dziennik sprzedawał w kwietniu 83,4 tys. egz., co w stosunku do ubiegłego roku oznacza wynik niższy o 40,9 proc. O 15 proc., do 116,5 tys. egz. – spadła sprzedaż Rzeczpospolitej. Natomiast o 11,8 proc., do 358,5 tys., pogorszył się wynik Gazety Wyborczej.
Wśród dzienników biznesowych aż o 21,9 proc., do 8,8 tys. egz., spadła sprzedaż Parkietu. Z kolei o 15,1 proc., do 15,4 tys. egz., pogorszył się wynik Pulsu Biznesu.
Najmniej straciły tabloidy. Fakt sprzedawał w kwietniu 473,9 tys. egzemplarzy, co w stosunku do ubiegłego roku oznacza spadek o 7,6 proc. Tytuł utrzymuje pozycję najlepiej sprzedającej się gazety codziennej. Jego konkurent Super Express stracił mniej – sprzedaż spadła o 2,7 proc., do 196,1 tys. egz. Przegląd Sportowy natomiast zakończył kwiecień z wynikiem 55,2 tys. egz., o 10,7 proc. niższym.
Reklama
W ujęciu styczeń–kwiecień, sprzedaż GP wyniosła 83,9 tys. egz. i była tylko o 0,5 proc. niższa niż rok temu. Fakt sprzedawał w tym czasie 483,9 tys. egz. (-7,6 proc.), Gazeta Wyborcza 367,6 tys. egz. (-12,4 proc.), Super Express 203 tys. (-3,4 proc), Rzeczpospolita 124,5 tys. (-12,5 proc.), Dziennik 86,8 (-41,1 proc.), Przegląd Sportowy 57,5 tys. (-10 proc.), Puls Biznesu 15,8 tys. (-17,1 proc.), Parkiet 8,9 tys. (-21,9 proc.).
83,9 tys. egzemplarzy sprzedawała średnio GP miesięcznie w okresie styczeń–kwiecień