Z badań wynika, że wydatki na prezenty dla ojców utrzymują się w USA na identycznym poziomie od 2002 roku, natomiast środki na Dzień Matki zaczęły rosnąć od 2004 roku, kiedy wśród upominków pojawiało się coraz więcej gadżetów elektronicznych – twierdzi Kathy Grannis z National Retail Federation, organizacji skupiającej amerykańskich detalistów.

Na Dzień Ojca przypadający w Ameryce w tym roku 21 czerwca amerykańscy konsumenci zamierzają wydać przeciętnie po 90,89 dolarów, podczas gdy na Dzień Matki – w tym roku był on w USA 10 maja – zostawili w sklepach średnio 123,89 dolarów. W związku z kryzysem te pierwsze mogą być niższe o 3,9 proc., a te drugie – spadły o 11 proc.

Z sondażu przeprowadzonego przez organizację detalistów, NRF, wynika, że Mamy najczęściej dostają kwiaty, zapraszane są na obiady, otrzymują biżuterię i karty okolicznościowe. Wśród prezentów dla ojców prymat wiodą także obiady, a w dalszej kolejności idą bilety na mecze, ubrania, karty okolicznościowe i elektronika.