"Do 2012 roku połączony bank będzie dążył do umocnienia swojej pozycji w segmencie MSP, zdobywając 10% udział w kredytach dla tej grupy klientów. Na rynku detalicznym aspiracją połączonego banku jest 11% udział w segmencie kart kredytowych, 8% udział w kredytach gotówkowych i 4% udział w kontach osobistych oraz utrzymanie 30% udziału w segmencie kredytów ratalnych, a także 7% udział w kredytach hipotecznych" - podał bank w komunikacie.

Bank będzie również intensywnie rozwijać bankowość korporacyjną i zwiększy udział w rynku kredytów dla przedsiębiorstw. Celem jest także zdobycie 7% udziału w negocjowanych podstawowych produktach skarbowych, oferowanych w walutach obcych, a także 4% udziału w depozytach klientów indywidualnych, MSP i klientów korporacyjnych.

Banki potwierdziły po raz kolejny długoterminowy cel wejścia do czołówki banków uniwersalnych w Polsce.

"Budujemy silny bank uniwersalny z mocną pozycją konkurencyjną w segmencie consumer finance, dążąc do osiągnięcia pozycji w pierwszej piątce banków w strategicznych segmentach rynku" - powiedział Józef Wancer, prezes Banku BPH, cytowany w komunikacie.

Reklama

Zgodnie ze strategią, w 2012 r. bank będzie dysponował siecią 337 oddziałów własnych i 350 placówek partnerskich.

Klienci firmowi będą obsługiwani w 11 centrach korporacyjnych, mali i średni w 25 centrach MSP oraz przez 350 mobilnych agentów. Ponadto bank będzie posiadał 2,3 tys. placówek agencyjnych oraz 2,8 tys. punktów sprzedaży ratalnej.

Liczba kont internetowych ma wzrosnąć do 1,5 mln w 2012 r. wobec 400 tys. w 2009 r. (ISB)

amo/tom