Yahoo! zamierza sprzedać największemu na świecie portalowi poświęconemu poszukiwaniu pracy i rozwojowi kariery Monster Worldwide jedną ze swych podstron HotJobs za blisko ćwierć miliarda dolarów. Transakcja o wartości 225 milionów dolarów ma zostać sfinalizowana do trzeciego kwartału 2010 roku.

Na mocy podpisanej umowy, Monster Worldwide przejmie dotychczasowe funkcje strony HotJobs, na której umieszczano oferty nowych miejsc pracy oraz pracowników poszukujących zatrudnienia. Na nowej stronie internetowej publikowane propozycje pracy będą kierowane jedynie do mieszkańców Stanów Zjednoczonych i Kanady, w pozostałych rejonach świata nadal trzeba będzie korzystać z HotJobs. Porozumienie ma obowiązywać przez najbliższe trzy lata.

Nie jest to pierwsza decyzja Yahoo! dotycząca sprzedaży części stron internetowych należących do portalu. W zeszłym miesiącu firma VMware kupiła jednostkę spółki o nazwie Zimbra, zajmującą się obsługą elektronicznych kont pocztowych oraz pracą grupową. Nie wiadomo, ile VMare wydało na zakup, ale biorąc pod uwagę, iż w 2007 roku Yahoo! kupiło Zimbrę za 350 milionów dolarów, otrzymało od amerykańskiej firmy niebagatelną kwotę.

Zarówno Yahoo!, jak i Monster Worldwide podkreślają, iż na decyzji o sprzedaży HotJobs na pewno skorzystają dotychczasowi i nowi użytkownicy portalu. Dzięki integracji możliwości obydwu stron będą mieli dostęp do zdecydowanie większej liczby ofert pracy oraz innych sposobach rozwoju swojej kariery, takich jak kursy, czy szkolenia.

Reklama
ikona lupy />
Strona internetowa monster.com, zajmująca się rynkiem pracy w internecie / Bloomberg