Z trzema samochodami wyścigowymi wyposażonymi w silniki wysokoprężne wystartuje firma Audi 12 i 13 czerwca w 78. legendarnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Podczas konferencji organizatora - Automobile Club de l’Ouest (ACO) - w Le Mans szef Audi Motorsport dr Wolfgang Ullrich podał nazwiska kierowców w tym wyścigu. Wystartują: Włoch Dindo Capello, rekordowy zwycięzca Le Mans Tom Kristensen (Dania) oraz Szkot Allan McNish. Wspólnie mają na koncie 13 zwycięstw w wyścigu.

>>> Polecamy: Dramatyczny spadek sprzedaży samochodów w Niemczech

Wszystkie trzy samochody Audi R15 TDI startują z ramienia Audi Sport Team Joest. - Cieszymy się, że Automobile Club de l’Ouest zaakceptował nasze trzy zgłoszenia do najważniejszego na świecie wyścigu i że ponownie będziemy brać w nim udział z trzema samochodami - powiedział dr Wolfgang Ullrich. - Trzy samochody to trzy szanse i wszystkie trzy R15 TDI mają doskonałą obsadę - dodał.

Audi od 1999 r. uczestniczy w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Startując 11 razy zwyciężyło już 8-krotnie. Odnosząc kolejny sukces marka zrównałaby się z Ferrarina liście najlepszych w wyścigu. Tylko Porsche ma w historii Le Mans więcej zwycięstw na koncie.

Reklama

Audi świadomie zaangażowało się długoterminowo w Le Mans. W wyścigu chodzi nie tylko o szybkość, ale przede wszystkim o niezawodność i wydajność. Ponadto klasa LMP1, jak żadna inna kategoria sportów motorowych, daje możliwość stosowania nowych, bliskich rozwiązaniom seryjnym technologii i wypróbowania ich w wyścigach.

W 1999 r. podczas pierwszego startu Audi zajęło miejsce na podium dzięki niezawodnej technice. W 2000 r. zadebiutowało Audi R8, które na ponad 6 lat zdominowało scenę samochodów sportowych i 5 razy zwyciężyło w Le Mans. Od 2001 r. wykorzystywano silnik TFSI - kombinację bezpośredniego wtrysku benzyny i turbodoładowania. Audi wprowadziło go potem do produkcji seryjnej. W 2006 r. odniosło pierwsze w ponad 80-letniej historii wyścigu zwycięstwo samochodem z silnikiem wysokoprężnym. Tak jak z Audi R8, zespołowi udało się startując z rewolucyjnym Audi R10 TDI odnieść trzy zwycięstwa z rzędu.

Także w br. firma postawiło na technologię TDI, która jest wciąż technologią efektywności i odnosi sukcesy na świecie. Startujące po raz pierwszy w ub. roku Audi R15 TDI zostało dopracowane w detalach i nosi roboczą nazwę „R15 plus”. Jest to pierwszy wyścigowy samochód II generacji z silnikiem wysokoprężnym, napędzany jednostką o mocy blisko 600 KM, wyposażony w liczne innowacje techniczne. Wkrótce trafią do seryjnej produkcji.