To efekt przejęcia przez niemiecki koncern spółki Digital Window, lidera marketingu afiliacyjnego (polegającego na rozliczaniu kampanii reklamowych na podstawie efektów) w Wielkiej Brytanii. W ramach transakcji, udziały Digital Window trafiły do zanox Group, jednego z liderów tej formy marketingu na europejskim rynku, w którym z kolei udziały ma koncern Axel Springer oraz PubliGroupe.

W ten sposób powstał gracz o przychodach sięgających 323 mln euro rocznie. W efekcie fuzji wzrasta też znacząco baza klientów obu firm: zanox może pochwalić się 2000 reklamodawców, podczas gdy Affiliate Window oraz buy.at (obie marki należą do Digital Window) wniosły do nowej spółki 1300 międzynarodowych klientów.

— Po przejęciu Digital Window grupa zanox będzie największą firmą na rynku marketingu efektywnościowego w Wielkiej Brytanii. Umocni to naszą wiodącą pozycję w Europie – mówi Philipp Justus, prezes zanox Group.

W wyniku transakcji sporo się zmieni. W części kontynentalnej Europy, włączając skandynawskich i holenderskich klientów buy.at, sieć będzie działać pod szyldem zanox.

Reklama

— Dzięki temu będziemy mogli zaoferować naszym reklamodawcom jeszcze szerszy i bezpośredni dostęp do rynków europejskich. Nasi wydawcy będą mogli skorzystać z nowych, atrakcyjnych programów partnerskich – dodaje Philipp Justus.

Z kolei w Wielkiej Brytanii nadal istnieć będą marki Affiliate Window i buy.at. To one obsługiwać będą klientów zanoxa na brytyjskim rynku. Czwarta marka w grupie zanox, agencja marketingu afiliacyjnego eprofessional, będzie kontynuować działalność głównie w krajach niemieckojęzycznych.

— Również Polska skorzysta na tej współpracy. Polscy klienci będą mogli sprzedawać swoje produkty i usługi w Wielkiej Brytanii, a brytyjscy reklamodawcy promować się na polskim rynku – dodaje Alexander Kudlich menedżer odpowiedzialny m.in. za polski oddział zanox.

Podkreśla on, że polski rynek odgrywa ważną rolę w umacnianiu pozycji zanox na europejskim rynku. Firma obsługuje m.in. takie firm, jak Netia, PKO, Orange, PLL LOT.

Axel Springer nie jest jednak jedynym wydawcą, szukającym pieniędzy na rynku internetowym za pomocą sieci reklamowych. Podobną strategię stosują m.in. jego konkurenci na polskim rynku. Najwięcej sieci ma Agora, właściciel portalu Gazeta.pl. Spółka sprzedaje reklamodawcom reklamy w sieci Glossy Media, dedykowanej kobietom, a także Adtaily, pozwalającej na sprzedaż reklam w blogach. Posiada też 50 proc. udziałów (drugim udziałowcem jest Money.pl) w sieci Business Ad Network opartej na serwisach biznesowych. Ale to nie koniec, bo uruchomiła właśnie kolejną sieć — PayPer.pl — która działa na technologii TradeDoublera, największego konkurenta zanoxa na polskim rynku.