Według Megapanel PBI/Gemius w czerwcu 2009 r. Facebook, największy na świecie serwis społecznościowy miał w Polsce ponad 1,3 mln użytkowników, a w czerwcu tego roku już ponad 6,4 mln. Dlatego firmy nie mają wyjścia i zaczynają traktować portal jako nową tubę marketingową.

"Wierny fan jest bezcenny, bo chce być odbiorcą oferty firmy, a nie jest do tego zmuszony nachalną kampanią. Trudno o lepszego klienta" - czytamy w gazecie.

Na polskim Facebooku króluje Danio, serek promowany przez francuski koncern Danone, a właściwie bohater spotów telewizyjnych Mały Głód - 178,9 tys. fanów. Tuż za nim jest marka skrytek pocztowych Paczkomaty 24/7 należąca do In-Postu - 177,7 tys. fanów. Kolejną jest Cropp należąca do giełdowego LPP - 154 tys. fanów.

O tym, w jaki sposób czołowe polskie firmy utrzymują kontakt ze swoimi fanami - w "Pulsie Biznesu".

Reklama

>>> Czytaj też: Akcja Krzyż napędza akcje Facebooka