Oryginalną koncepcję graficznego zaprezentowania miasta przyjął Poznań, którego logo przedstawia piłkę, złożoną z kolorowych gwiazdek. Jak wyjaśnił podczas oficjalnej prezentacji tzw. logotypów łączonych prezydent miasta Ryszard Grobelny, znak ma symbolizować walory Poznania - know-how, otwartość i "odrobinę szaleństwa", wywołanego radością z faktu goszczenia wielkiego wydarzenia piłkarskiego.

Aby obejrzeć galerię, kliknij w zdjęcie poniżej

>>> Czytaj też: Firmy mają problemy rejestracją znaków towarowych związanych z Euro 2012

Prezentacja logotypów łączonych, a pod tą nazwą kryje się znak graficzny miasta, występujący łącznie z oficjalnym logo mistrzostw, odbyła się w środę w Warszawie, w obecności prezydentów zainteresowanych miast, przedstawicieli UEFA z dyrektorem wykonawczym Martinem Kallenem, a także gości z Ukrainy, z dyrektorem turnieju Markijanem Łubkiwskim.

Reklama

Jak podkreślił Kallen, uzgodnienie treści tzw. Wytycznych Marketingowych, będących załącznikiem do umów UEFA z miastami, zamyka kolejny etap przygotowań, a jednocześnie otwiera możliwość promocji gospodarzy poprzez wykorzystania oficjalnej symboliki turnieju UEFA EURO 2012. Jednym z narzędzi jest oficjalna strona internetowa UEFA, na której miasta mogą się prezentować wielomilionowej rzeszy kibiców w całej Europie.

Cztery polskie miasta zapewniły sobie prawo do utworzenia podstrony dedykowanej turniejowi na istniejącej już witrynie lub uruchomienia osobnej strony poświęconej prezentacji przygotowań do EURO 2012, a także do umieszczenia informacji na stadionach podczas rozgrywania meczów.

Sprawa promocji była tylko jednym z tematów uzgodnień pomiędzy UEFA a polskimi miastami. Jak z satysfakcją poinformował minister sportu Adam Giersz, efektem dobrze układającej się współpracy było także pozyskanie z UEFA dodatkowych środków finansowych na organizację oficjalnych stref kibiców.

Podczas negocjacji uzyskano również porozumienie w sprawie przyznania przez UEFA pewnej puli biletów przeznaczonych konkretnie dla mieszkańców miast-gospodarzy. To pewna nowość w systemie dystrybucji kart wstępu i, jak przyznał minister Giersz, sposób rozdziału tej puli nie został jeszcze szczegółowo opracowany.

ikona lupy />
Reprodukcja logotypu Gdańska na EURO 2012 .(jkm) PAP/Reprodukcja / DGP