Japoński producent ogłosił wyniki sprzedaży za 2010 rok. Toyota, łącznie z marką Lexus i należącymi do niej spółkami Daihatsu Motor oraz Hino Motors, w ubiegłym roku zwiększyła dostawy o 8 proc. Koncern sprzedał 8,42 mln pojazdów. W raporcie firma prognozuje, że w 2011 roku dostarczy 8,6 mln pojazdów.

W chwili obecnej Toyota musi walczyć o klienta szczególnie w USA. Z powodu wezwań do serwisów właścicieli milionów samochodów, mocno ucierpiał prestiż japońskiej marki. Sprzedaż koncernu w Stanach spadła o 0,4 proc. w ciągu ubiegłego roku.

Toyota jest światowym liderem produkcji samochodów trzeci rok z rzędu. Po piętach depcze jej konkurent ze Stanów Zjednoczonych - General Motors. Sprzedaż GM sięgnęła w 2010 roku 8,39 mln sztuk. Koncern zwiększył dostawy o 12 proc. w porównaniu z 2009 rokiem. Imponujący wzrost General Motors zanotował na największym motoryzacyjnym rynku świata - sprzedaż spółki w Chinach podskoczyła aż o 29 proc.

Trzecie miejsce w światowym rankingu zajmuje Volkswagen. Koncern sprzedał w 2010 roku 7,14 mln samochodów. Dostawy firmy wzrosły o 14 proc. Koncern szacuje, że w tym roku zwiększy sprzedaż o 5 proc.

Reklama