Odcinek Bogucin-Dąbrowica będzie stanowił dojazd do Lublina od strony Warszawy. Ma powstać w ciągu dwóch lat. Budowa tego odcinka jest częścią zadania inwestycyjnego obejmującego budowę fragmentu drogi ekspresowej S-17 od Kurowa do Piask wraz obwodnicą Lublina. Droga S-17 łączy Warszawę z Lublinem i dalej biegnie do przejścia granicznego z Ukrainą w Hrebennem.

>>> Czytaj również: Budowa drogi ekspresowej S17 - głównej osi transportowej Wschodniej Polski (ZDJĘCIA)

Wojewoda lubelski Genowefa Tokarska powiedziała, że budowa drogi S-17 jest bardzo ważna dla regionu. "Sekundujemy budowie tej drogi. To jest okno na świat dla Lubelszczyzny" - powiedziała Tokarska.

Odcinek Bogucin-Dąbrowica ma długość 7,7 km, wraz z węzłem w Dąbrowicy na planowanej obwodnicy miasta i 2-kilometrową drogą do granic Lublina będzie kosztował ponad 415 mln zł. Nowy odcinek S-17 powstanie obok obecnie istniejącej trasy, po jej południowo-zachodniej stronie. Umowa przewiduje też budowę dróg dojazdowych o łącznej długości 8,7 km, wzniesienie mostu i siedmiu wiaduktów oraz zainstalowanie 7,5 km ekranów przeciwhałasowych. Powstanie 13 przejść dla zwierząt.

Reklama

Budowa fragmentu drogi S-17 od Kurowa do Piask, o łącznej długości 68 km - przewidziana w rządowym programie budowy dróg na lata 2011-2015 - podzielona została na pięć odcinków. Najbardziej zaawansowane prace trwają przy przebudowie do parametrów drogi ekspresowej odcinka "17" od węzła Witosa, po wschodniej stronie Lublina, do początku obwodnicy Piask. Rozpoczęto też prace na budowie odcinka od węzła Sielce do węzła Bogucin.

Dwa ostatnie odcinki, stanowiące obwodnicę Lublina, nie mają jeszcze wyłonionych wykonawców. W lipcu mają być otwarte oferty na budowę odcinka między węzłami Dąbrowica i Lubartów, a jeszcze w czerwcu wysłane zostaną zaproszenia do wykonawców wyłonionych w pierwszym etapie przetargu na budowę odcinka drogi pomiędzy węzłami Lubartów i Witosa.