- Powinniśmy otwierać jedną restaurację dziennie w przeciągu następnych trzech do czterech lat w Chinach - twierdzi Peter Rodwell, prezes firmy na rynki azjatyckie z wyłączeniem Japonii, Australii i Nowej Zelandii. Teraz otwieramy nową restaurację każdego dnia.

>>> Czytaj też: McDonald’s zaostrza walkę z lokalnymi konkurentami w Chinach

Punkty franczyzowe McDonald's mogą stanowić nawet 20 procent całości - twierdzi Rodwell. Sieć chce zwiększyć liczbę swoich restauracji z 1300 do 2000 do roku 2013. - Chociaż na stronie możemy przeczytać, że 75 procent restauracji na świecie jest otwieranych we franczyzie, tylko sześć sklepów McDonald's w Chinach znajduje się we franczyzie, powiedziała Vivian Zhang, rzecznik prasowy firmy. - Franczyza może być bardzo dobrym sposobem na rozwój w Chinach - twierdzi Ben Cavender, analityk firmy China Market Research w Szaghaju.- Dzięki temu będą mogli przyspieszyć ekspansję w kraju.

ikona lupy />
James Skinner, wicedyrektor McDonald's. / Bloomberg / TIM BOYLE
Reklama