"Sprzedaż w pierwszym kwartale została zdeterminowana nieco lepszymi niż rok wcześniej wynikami dwóch pierwszych miesięcy oraz dobrym rezultatem marca. Przyrost sprzedaży grupy w tym miesiącu osiągnął 27%"- powiedział prezes Bogusz Kuszyński, cytowany w komunikacie.

"Niesatysfakcjonujące nas wyniki w pierwszej połowie kwartału były konsekwencją dynamicznych wyprzedaży w segmencie modowym, jakie miały miejsce w końcówce 2011 roku. W konsekwencji sprzedaż kolekcji jesienno-zimowej nastąpiła znacznie szybciej. W momencie wprowadzenia do sieci sklepów, bardzo dobrze przyjętej kolekcji wiosenno-letniej, przywrócona została pożądana dynamika sprzedaży w części modowej" - dodał prezes.

Wartość sprzedaży sieci modowej (marki Top Secret, Troll) w marcu wyniosła 16,3 mln zł, czyli o 34% więcej niż rok wcześniej, zaś w I kw. 43,2 mln zł, co dało wzrost o 9 % w skali roku.

Redan podał, że część dyskontowa (marka Textilmarket) zrealizowała zakładane poziomy sprzedaży w I kw. Sprzedaż w marcu 2012 r. wyniosła 17,6 mln zł, co oznacza wzrost o 22% r/r. W całym pierwszym kwartale sprzedaż wzrosła o 18% r/r do 43,5 mln zł.

Reklama

Na koniec I kw. 2012 roku sieć Textilmarket składała się z 258 sklepów o łącznej powierzchni 57,1 tys. m2, co oznacza przyrost o 52 placówki r/r. Natomiast liczba sklepów należących do sektora fashion wzrosła do 218 ze 196, a ich powierzchnia do 34,0 tys. m2 z 27,5 tys. m2. rok wcześniej.

"Rozwój sieci sprzedaży postępuje zgodnie z założoną strategią, zarówno w części dyskontowej, jak i modowej" - zaznaczył Kuszyński.

Grupa Redan posiadała łącznie 476 sklepów na koniec I kw., tj. o 18% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.