Już prawie 3 tys. internetowych fanów zyskał fanpage "Polska Dolina Loary". Akcja ma wypromować niszczejące zabytki, które wciąż mają potencjał inwestycyjny.

"Wierzymy, że naszą inicjatywą przyczynimy się do tego, że obiekty zostaną poddane renowacji" - mówi inicjator akcji Bartosz Witecki. Liczy też, że w przyszłości kraina dolnośląskich pałaców zyska wyjątkową nazwę oraz będzie równie znana i chętnie odwiedzana jak francuska Dolina Loary.

Jak przekonują organizatorzy akcji, zabytki mają ogromny potencjał - w starych murach mogą powstać muzea, hotele, restauracje, instytucje samorządowe, mieszkania czy też może kwitnąć drobny handel.

W ramach akcji wkrótce ruszą prace nad skierowanym do inwestorów portalem o dolnośląskich pałacach; w planach jest też umieszczenie na mapach Google'a trójwymiarowych modeli wybranych obiektów.

Reklama

Jak wylicza "PB", na Dolnym Śląsku jest aż 760 zamków i pałaców. Większość bardzo zaniedbana - ponad 30 proc. jest w ruinie, a tylko ok. 10 proc. jest po remoncie.