Firma stawia na pierwszym planie rozwój (przed zyskami) i zamierza rywalizować z amerykańskim potentatem społecznościowym oraz Twitterem na ich własnym podwórku.

Mając 38 proc. swoich użytkowników w Japonii, deweloper platformy NHN Japan Corp. przygotowuje plany ekspansji, kompletuje zespół marketingowy w USA oraz projekty wspólnych promocji i porozumień w sprawie dostaw kontentu wspólnie z amerykańskimi firmami. NHN Japan wciąż znajduje się w fazie inwestycyjnej, ale już zapowiada osiągnięcie 1 miliarda klientów na całym świecie – mówi Jun Masuda, główny strateg i szef marketingu.

„W tym roku chcemy podbić Amerykę Północną. Nie koncentrujemy się na zyskach, czas gotówki jeszcze nie nadszedł” – podkreśla Masuda.

Line wyróżnia się zwłaszcza z powodu bohaterów kreskówek i innych „nalepek”, dołączanych przez użytkowników do korespondencji na czacie. Jest on jedną z kilku azjatyckich platform, które rzucają wyzwanie Facebookowi, Twitterowi i komunikatorowi Skype, należącemu obecnie do Microsoft Corp. Z kolei południowokoreański Kakao Talk zamierza wkroczyć do Wietnamu i Indonezji, aby zdobyć nowych klientów i przebić obecny pułap 82 mln użytkowników. Chiński komunikator WeChat ma ich już około 300 mln.

Reklama

100 mln użytkowników w 19 miesięcy

Line zdobył 100 mln użytkowników w 19 miesięcy po swoim debiucie w czerwcu 2011 roku, tymczasem Twitterowi dojście do takiego wyniku zajęło 49 miesięcy, a Facebookowi – 54 miesiące. Tom Taulii, niezależny analityk zajmujący się debiutami giełdowymi uważa, że Line może stać się alternatywą dla Facebooka. Ale Clark Fredricksen, badacz z EMarket twierdzi, że Facebook tak łatwo nie odda pola.

„W USA wszystko ewoluuje w stronę bezpośredniego przekazu i czatu. To stwarza sporo możliwości, ale wielkie platformy są dostatecznie duże i innowacyjne, aby stawić czoła konkurencji ze strony zagranicznych rywali” – podkreśla Fredricksen.

Spółka-matka NHN Corp., która jest operatorem największej wyszukiwarki internetowej w Korei Południowej, wzrosła o 40 proc. na giełdzie w Seulu od czerwca 2011 roku., Facebook potaniał o 32 proc. od debiutu w maju zeszłego roku.

Serwis Line, w tym darmowe połączenia głosowe, jest dostępny dla użytkowników posiadających system operacyjny Android koncernu Google, dla właścicieli telefonów iPhone oraz posiadaczy systemów Windows Phone i BlackBerry firmy RIM, a także dla użytkowników komputerów osobistych. NHN podał na swym portalu, że aplikacja wyprzedziła Apple w 41 krajach w rankingu darmowo ściąganych programów.

„Planujemy ekspansję na całym świecie i za wszelką cenę” – oświadczył w zeszłym tygodniu w Tokio prezydent NHN Japan, Akira Morikawa. Pod koniec lutego firma zwarła porozumienie z Nokią w sprawie dostępności platformy Line w modelach telefonów Asha fińskiej spółki. Aparaty pojawią się w tym miesiącu na rynkach Chin, Malezji, Indonezji, Tajlandii, Wietnamu, Filipin, Kambodży, Tajwanu, Hongkongu, Singapuru, Australii i Nowej Zelandii – podaje Line na swej stronie internetowej.