"W postępowaniu na kontynuację projektowania i budowę drogi ekspresowej S19 na odc. węzeł Sokołów Małopolski Północ - Stobierna złożono 20 wniosków, natomiast na kontynuację projektowania i budowę drogi ekspresowej S19 na odc. węzeł Świlcza (DK4) – węzeł Rzeszów Południe (Kielanówka) 18 wniosków" - głosi komunikat GDDKiA Oddział Rzeszów.

W pierwszej grupie znalazł się m.in. Mostostal Warszawa i konsorcja Budimeksu (z Ferrovial Agroman) i Mirbudu (z piotrkowskim Erbedim), a także (samotnie lub w konsorcjach) Mota-Engil, Dragados, Heilit+Woerner, Eurovia, Skanska, Astaldi, Porr Polska. Skład chętnych na budowę drugiego odcinka jest podobny, choć nie ma w nim konsorcjum Mirbudu.

"Wykonawcy, którzy spełnią warunki udziału w postępowaniu przetargowym zostaną w październiku br. zaproszeni do złożenia ofert cenowych. Na ich złożenie wybrani wykonawcy będą mieli 40 dni. W postępowaniu przetargowym przyjęte zostały trzy kryteria oceny ofert: cena, okres gwarancji oraz termin wykonania" - podał oddział rzeszowski.

"Upłynął termin składania wniosków przez firmy zainteresowane budową S7 na odcinku węzeł Rybitwy - węzeł Igołomska w Krakowie. Już wiadomo, że jest ich 18" - podał w osobnym komunikacie GDDKiA Kraków.

Reklama

Tu również startuje Budimeks i Mostostal Warszawa (samodzielnie), a ponadto m.in. konsorcjum Warbudu i Eurovia Polska, Astaldi, Skanska i Strabag z Heilit+Woerner.

"Teraz nastąpi okres badania wniosków, by zakwalifikować i zaprosić do drugiego etapu przetargu tylko te firmy, które spełniają warunki, bo to spośród nich wyłoniony będzie wykonawca" - podsumowuje oddział krakowski.