Według badań TNS Global już niemal 11 mln Polaków (31 proc.) używa smartfonów, a 5 proc. dokonuje za ich pomocą płatności.

Jak wynika z ankiet przeprowadzonych przez First Data Corporation, mobilne płatności mają potencjał znacznie przekraczający obecny stopień ich rozpowszechnienia - aż 38 proc. ankietowanych przez firmę osób z Polski używa aplikacji mobilnej swojego banku. Konsumenci mają również bardzo sprecyzowane oczekiwania wobec instytucji finansowych.

>>> Czytaj też: IKO zadziała wkrótce w terminalach Polcardu

Po pierwsze, badani z grupy polskiej oczekują by nowe technologie były łatwe w obsłudze i pozwalały zaoszczędzić czas. Niemal co drugi respondent (40 proc.) deklaruje, że przy wyborze nowej technologii kluczowe znaczenie ma dla niego prostota obsługi.

Reklama

Po drugie, chcą mieć poczucie, że otrzymali ofertę dopasowaną do ich indywidualnych potrzeb. Niemal połowa pytanych Polaków (46 proc.) chciałaby, aby firmy ulepszyły proces personalizacji ofert i promocji.

Po trzecie, konsumenci wyrażają chęć dzielenia się swoimi opiniami z innymi użytkownikami za pośrednictwem mediów społecznościowych. Nieco ponad jedna czwarta (27 proc.) dzieli się swoimi opiniami i umieszcza recenzje na temat produktów w sieci, a co trzeci respondent w Polsce zanim dokona zakupu szuka porady w mediach społecznościowych.

>>> Czytaj też: Polska w awangardzie postępu: wkrótce zapłacimy zbliżeniowo. Wszędzie

O badaniu

Wyniki dotyczące Polski są częścią badania firmy First Data Corporation przeprowadzonego w 10 krajach (Brazylii, na Bliskim Wschodzie, Chinach, Niemczech, Indiach, Meksyku, Polsce, Singapurze, Wielkiej Brytanii i USA) za pośrednictwem internetu, na grupie prawie 4000 konsumentów – pełnoletnich posiadaczy kart debetowych i/lub kredytowych.

ikona lupy />
Płatności mobilne: kontrola i wygoda / Media
ikona lupy />
Płatności mobilne: Personalizacja oferty / Media