Pierwotna oferta publiczna Peixin International Group N.V., holdingu wytwarzającego maszyny i linie produkcyjne produktów higienicznych w zakładach w Chinach, rozpocznie się jutro od budowy księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych.

Oferta obejmie do 4 mln akcji nowej emisji, a cenę maksymalną ustalono na 25 zł, co oznacza, że maksymalna wartość oferty wyniesie 100 mln zł, poinformowali przedstawiciele spółki.

Dzięki środkom z GPW spółka chce sfinansować część swojego planu inwestycyjnego zakładającego łączne wydatki rzędu 547 mln RMB (ok. 70 mln euro) do roku 2015.

Oferowane akcje stanowią do 25% wszystkich walorów po ofercie. Planowany przydział akcji - indywidualni ok. 20%, instytucjonalni ok. 80%. Oferującym jest DM PKO BP.

Według harmonogramu, od 18 do 26 września potrwa road show i book building, od 18 do 25 września potrwają zapisy inwestorów indywidualnych, 27 września nastąpi ogłoszenie ceny emisyjnej, do 1 października będą przyjmowane zapisy od inwestorów instytucjonalnych, nie później niż 2 października nastąpi przydział akcji. Około 10 października planowany jest debiut giełdowy.

Prezes i większościowy akcjonariusz spółki Qiulin Xie wskazuje, że firma generuje dynamiczny wzrost ograniczony jedynie mocami produkcyjnymi. Jak podkreślił, oferuje ekspozycję na szybko rosnące rynki, wysoką rentowność, zdrową strukturę bilansu i bardzo niskie zadłużenie.

W latach 2010-2012 Peixin osiągnął 47 proc. CAGR przychodów, 35-40% marży brutto i ponad 20% marży netto. Do 47% przychodów pochodzi ze sprzedaży eksportowej (tj. 21,7 mln euro w 2012), głównie do rozwijających się krajów Azji, Afryki, Ameryki Południowej

Strategia zakłada zwiększenie wolumenu sprzedaży bezpośredniej poprzez ekspansję międzynarodową (dotychczasowe rynki oraz USA, Indie i Turcję) i ustanowienie punktów sprzedaży w kolejnych prowincjach Chin.

Plan inwestycyjny do 2015 r. zakłada łącznie wydatki rzędu 547 mln RMB (ok. 70 mln euro). Dotychczas wydano 15 mln RMB na maszyny. Celem firmy jest podwojenie mocy produkcyjnych (zakup gruntu, maszyn i budowa nowego zakładu, utrzymanie lidera ilościowego poprzez inwestycje w badania i rozwój).

W 2012 r. przychody wyniosły 46,5 mln euro, EBITDA 15,1 mln euro, EBIT 13,8 mln euro, zysk netto 11,4 mln euro. Z kolei w I poł. 2013 było to odpowiednio: 27,4 mln euro; 9,4 mln euro; 8,6 mln euro; 7,2 mln euro.

Spółka zamierza dzielić się zyskiem w postaci dywidendy. Najpierw zamierza wypłacić 10% z zysku za 2013 r., a następnie 10-30% w 2014-2015 i 50% od 2016 r.

Grupa jest producentem maszyn do produkcji artykułów higienicznych codziennego użytku. Sprzedaje swoje produkty pod marką "Peixin". Dzielą się one na cztery główne kategorie: maszyny do produkcji pieluch, maszyny do produkcji podpasek, maszyny do produkcji chusteczek higienicznych i inne maszyny.

Zakład produkcyjny Peixin znajduje się w Quanzhou, w prowincji Fujian w Chinach. Do 2016 r. Peixin planuje otwarcie dwóch nowych fabryk, które mają ponad trzykrotnie podwyższyć zdolności produkcyjne grupy.