Spot powinien zawierać informacje o tym, co wyróżnia i ma wyróżniać w przyszłości firmę na tle konkurencji, a także o potencjalnych klientach i rynkach zbytu oraz celach, jakie stawiają sobie właściciele.
Pieniądze w najbardziej rokujące przedsięwzięcia inwestuje fundusz zalążkowy AIP Seed Capital w zamian za 15 proc. udziałów. – Na inwestycje w start-upy mamy w nowym roku ok. 8 mln zł. To oznacza, że jesteśmy w stanie doinwestować nawet ponad 100 młodych przedsiębiorców. Oprócz środków z Unii, które pozyskaliśmy na ten cel, współpracujemy jeszcze z inwestorami gotowymi wspierać swoim kapitałem najbardziej rokujące projekty – tłumaczy Tomasz Serwan, zarządzający AIP Seed Capital.
Dodaje, że umowy z pierwszymi młodymi firmami zostaną podpisane już w styczniu. Jednak o pieniądze można się ubiegać aż do wyczerpania puli.
Pierwszej selekcji projektów ubiegających się o wsparcie dokonują dyrektorzy inkubatorów działających przy 31 uczelniach w kraju. Najlepsze przesyłają do oceny funduszu. Następnie właściciele firm dostają 30 minut na prezentację przed komitetem inwestycyjnym. Ten wybiera projekty najbardziej innowacyjne, mające również szansę podbicia rynków międzynarodowych.
Reklama