Gazeta Wyborcza

  • Płatne filmy na YouTubie

Rewolucja na polskim rynku telewizji internetowej: YouTube wprowadza kanały płatne. Ipla, vod.onet.pl, TVN Player będą musiały stawić czoło nowemu konkurentowi. - Chcemy uruchomić płatny kanał na YouTubie od marca tego roku. Będziemy pokazywać tam filmy w wysokiej rozdzielczości bez reklam - mówi Jolanta Tobota, zastępca dyrektora Studia Filmowego "Kadr". Czytaj więcej >>>

  • Hiszpańskie reklamy polskiego LOT. Dla Rosjan
Reklama

Reklamy LOT były widoczne w czasie transmisji meczu na szczycie ligi hiszpańskiej Atletico Madryt - Barcelona. I będą też przy innych meczach. Sami Hiszpanie w ogóle nie mogli ich zobaczyć, bo nie są dla nich. - Reklama LOT emitowana w trakcie meczu piłkarskiego ligi hiszpańskiej 11 stycznia, objęła zasięgiem wybrane, jedne z kluczowych rynków sprzedaży dla naszej firmy - Polskę, Niemcy, Wielką Brytanię, Ukrainę i Rosję - mówi rzeczniczka LOT Barbara Pijanowska-Kuras. Czytaj więcej >>>

  • Bruksela ostrzega Gazprom

Narasta konflikt Komisji Europejskiej z Rosją o łamanie unijnego prawa w umowach o gazociąg South Stream. Bruksela przypomina Gazpromowi o karze za monopolistyczne praktyki w Europie Środkowej. W piątek do Moskwy na posiedzenie rosyjsko-unijnej rady partnerstwa energetycznego leci komisarz UE ds. energii Günther Oettinger. Czytaj więcej >>>

Puls Biznesu

  • Największy skąpiec rozwiniętego świata

Polska przekazuje śmiesznie niskie kwoty na pomoc biedniejszym krajom. Może już pora odwdzięczyć się za wsparcie, które kiedyś otrzymywaliśmy? To, wbrew pozorom, dobry interes. W przeliczeniu na mieszkańca polski rząd przekazał w 2012 r. biedniejszym krajom na rozwój… 11 USD. To tyle co nic. Dla porównania, statystyczny Szwajcar przekazał ponad 1,9 tys. USD, Szwed 1,5 tys. USD, a Holender 1,2 tys. USD. Czytaj więcej >>>

  • Irlandczycy przejmują polską wołowinę

W ubojni trzody chlewnej ABP Food będzie rozkręcał biznes wołowy. To druga jego inwestycja w Polsce. I pewnie nie ostatnia. — Polska to drugi po Irlandii największy eksporter wołowiny w UE, więc wykorzystując wiedzę zdobytą na naszym rynku, chcemy rozwinąć silny biznes eksportowy — podkreśla Jerome Aherne, szef polskiego oddziału ABP. Czytaj więcej >>>

  • Wódka liczy na patriotów

„Polecam Polską Wódkę” — takie hasło znajdzie się na butelkach. Pomysł dobry, ale to za mało, żeby rozruszać sprzedaż — mówi branża. Mija rok od wejścia ustawy, która zdefiniowała ją jako „produkt wytwarzany na terenie Polski, powstający wyłącznie z tradycyjnych zbóż uprawianych na terenie kraju — żyta, pszenicy, pszenżyta, owsa, jęczmienia albo ziemniaków”. Stowarzyszenie Polska Wódka (SPW) rusza z akcją „Polecam Polską Wódkę” i tym hasłem okleja butelki. Czytaj więcej >>>

Rzeczpospolita

  • Tysiące nowych etatów w usługach dla biznesu

W tym roku centra usług dla biznesu mają zatrudnić 15-20 tys. osób, dając szansę na etat przede wszystkim specjalistom, ale również absolwentom. To najdynamiczniej rozwijający się sektor w Polsce, który na koniec tego roku będzie zatrudniać od 130 do nawet 140 tys. osób. Czytaj też >>>

  • Koncern BP sceptycznie ocenia europejskie łupki

W raporcie „Word Economic Outlook” BP stwierdza, że gaz ze źródeł niekonwencjonalnych w 2035 r. będzie pokrywać zaledwie 6 proc. europejskiego zapotrzebowania na surowiec.

  • Sześć razy więcej Rosji w Chinach

W 2013 r. chińskie inwestycje bezpośrednie w gospodarkę Rosji wzrosły prawie sześciokrotnie. Suma inwestycji Chin na świecie wyniosła 90,17 mld USD, a pieniądze trafiły do 5,09 tys. firm w 156 państwach świata. Najwięcej zainwestowano w USA oraz Rosji, gdzie wzrosły one o 518,2 proc.