Przekazano również teren budowy generalnemu realizatorowi inwestycji - konsorcjum IDS-BUD.

"To bardzo ważna decyzja nie tylko dla tego przedsięwzięcia ale także przyszłości logistyki ropy naftowej i produktów ropopochodnych w naszym kraju. To także dobry prognostyk, że ten pierwszy hub morski w Polsce, w dodatku złożony i zaawansowany technologicznie, będzie zrealizowany zgodnie z harmonogramem" – powiedział Moskalewicz, cytowany w komunikacie.

Pierwsze prace budowlane polegające na palowaniu pod nowe zbiorniki powinny ruszyć jeszcze w pierwszym kwartale b.r., podano również.

Reklama

Projekt będzie realizowany w dwóch etapach. Pierwszy, obejmuje budowę sześciu zbiorników na ropę naftową o pojemności 62,5 tys. m3 każdy oraz infrastrukturę niezbędną do ich obsługi. Jego realizacja pozwoli na przeładunek, magazynowanie i inne usługi dedykowane ropie naftowej. Drugi etap zakłada budowę zbiorników o pojemności 325 tys. m. sześc. służących do magazynowania produktów ropopochodnych, chemikaliów, paliwa lotniczego JET-A oraz biokomponentów dodawanych do paliw. Jednocześnie do Terminala Naftowego zostanie doprowadzona bocznica kolejowa oraz wybudowana stacja autocystern.

Terminal Naftowy w Gdańsku Etap I - jest realizowany przez międzynarodowe Konsorcjum, którego liderem jest IDS-Bud za 415 mln zł w systemie „projektuj i buduj" i ma być oddany pod klucz pod koniec 2015 roku. Realizacja całego przedsięwzięcia powinna zakończyć się w 2018 roku.

>>> Morski terminal Lotosu zagrozi inwestycji PERN-u? Czytaj więcej na ten temat.