Morele.net to najlepiej oceniany przez Polaków duży sklep internetowy – wynika z rankingu serwisu Opineo.pl. Kolejne miejsca na podium w kategorii mega-sklepów internetowych zajmują Agito.pl i Electro.pl. Zestawienie najlepszych sklepów zostało opracowane na podstawie ocen i opinii klientów zebranych w całym 2013 roku na portalu Opineo.pl. Klienci oceniali profesjonalizm, jakość obsługi i rzetelność internetowych sprzedawców.

Mega-sklepy to sprzedawcy, którzy już od dawna działają na rynku e-commerce, obsługują dużą liczbę nabywców, realizują ogromne ilości zamówień.

W pierwszej dziesiątce największych i najbardziej znanych e-sklepów znalazły się także Electro.pl, Empik.com, Redcoon.pl, RTV EURO AGD, Mall.pl, Merlin.pl, Mixmedia.pl, Avans.pl, Neo24.pl oraz MegaMarket.com.pl.

>>> Czytaj też: Polscy dystrybutorzy cyfrowej muzyki skorzystają na ponadkrajowych licencjach

Reklama

Gdzie kupić lodówkę, a gdzie dobrą książkę?

Kategoria średnie sklepy internetowe została podzielona na trzy działy. Zalicza się do niej sprzedawców, którzy realizują mniej zamówień niż Mega-sklepy i którzy stosunkowo niedawno zaczęli gromadzić komentarze od swoich klientów.

Najlepiej ocenianymi sklepami komputerowymi okazały się Drukuj24.pl, 3kropki.pl i OleOle.pl. W kategorii fotografia zwyciężyły Empikfoto.pl, Mediamarkt.pl i 2BIS.pl, a w dziale AGD i RTV na podium stanęły North.pl, Bdsklep.pl i OleOle.pl.

W rankingu wydzielono też kilka kategorii specjalistycznych. Najlepszym sklepem z artykułami dla dzieci okazał się Smyk.pl. Liderem w kategorii zdrowie i uroda zostały Iperfumy.pl. Wśród sklepów sportowych najbardziej przychylne opinie zebrał Sklep-Presto.pl, a w branży odzieżowej i obuwniczej prowadzi Eobuwie.pl. W kategorii akcesoriów samochodowych pierwsze miejsce zajmuje Oponeo.pl, zaś w kategorii dom i wnętrze króluje Dekoria.pl. Zestawienie sklepów sprzedających gry, gadżety i prezenty otwiera 3kropki.pl, a najlepszą opinią wśród internetowych księgarni cieszy się Fabryka.pl.

>>> Czytaj też: Sephora traci dochody i pozycję na rynku. Próbuje ratować się e-sklepem

Najszybciej rozwijający się rynek w Europie

Według wyliczeń Deloitte, wartość całej gospodarki internetowej w Polsce podwoiła się w ciągu ostatnich sześciu lat i w 2012 roku wyniosła 93 mld zł. „To dwa razy więcej niż w tym samym roku wynosił koszt obsługi długu publicznego i trzy razy więcej od wpływów z podatku dochodowego od osób fizycznych” – czytamy w raporcie Opineo.pl.

Polski rynek e-commerce należy do najdynamiczniej rozwijających się rynków w Europie. Jego wartość szacuje się obecnie na około 26 mld zł. Na koniec 2013 roku na polskim rynku działało około 20 tys. sklepów internetowych, a z ich usług korzysta około 80 proc. rodzimych internautów. Jak wynika z prognoz firmy Deloitte, cały rynek rośnie w tempie 20 proc. rocznie.

W 2014 roku udział handlu internetowego w całym handlu detalicznym przekroczy 5 proc. Będzie to najszybciej rozwijająca się gałąź gospodarki w naszym kraju.

ikona lupy />
Ranking specjalistycznych sklepów internetowych 2014 - kategoria KSIĄŻKI / Media
ikona lupy />
Ranking specjalistycznych sklepów internetowych 2014 - kategoria ODZIEŻ I OBUWIE / Media
ikona lupy />
Ranking specjalistycznych sklepów internetowych 2014 - kategoria SPORT / Media
ikona lupy />
Ranking specjalistycznych sklepów internetowych 2014 - kategoria ZDROWIE I URODA / Media
ikona lupy />
Ranking sklepów średniej wielkości 2014 - kategoria RTV AGD, źródło: Opineo.pl / Media
ikona lupy />
Ranking sklepów średniej wielkości 2014 - kategoria FOTOGRAFIA, źródło: Opineo.pl / Media
ikona lupy />
Ranking sklepów średniej wielkości 2014 - kategoria KOMPUTERY, źródło: Opineo.pl / Media