Drugie najtańsze oferty należały do Mota-Engil CE (348,78 mln zł, zadanie I), konsorcjum Budimeksu i Strabagu (363,99 mln zł, zadanie II) oraz konsorcjum z Salini Polska (332,57 mln zł, zadanie III).

Zamawiający zamierzał przeznaczyć na zadania odpowiednio: 366,98 mln zł, 402,49 mln zł i 414,33 mln zł.

GDDKiA ogłosiła przetarg na kontynuację projektu i budowy autostrady A-1 Stryków - węzeł Tuszyn w lutym. Poprzednim wykonawcą odcinka było konsorcjum Polimeksu-Mostostalu.

Dyrekcja poinformowała wtedy, że aby przyśpieszyć oddanie inwestycji do użytkowania zdecydowała o podzieleniu odcinka na trzy odrębne postępowania. W rezultacie zostaną podpisane trzy umowy na dokończenie budowy odcinków o długości: 14,15 km, 10,01 km oraz 13,13 km. Nowi wykonawcy będą mieli 22 miesiące na uzyskanie pozwolenia na użytkowanie ciągu głównego obu jezdni autostrady.

Reklama

Zadania obejmują dokończenie budowy odcinka autostrady o łącznej długości 40 km, przebiegającego po wschodniej stronie Łodzi.