"Nasza prognoza na 2014 opiera się na posiadanych kontraktach, których rentowności są zweryfikowane. Sytuacja jest komfortowa, a dodatkowo szacunki uwzględniają takie czynniki jak rezerwa rzędu 12% zysku brutto ze sprzedaży na przewidziane zdarzenia" - powiedział wiceprezes ds. finansowych Michał Ulatowski podczas konferencji prasowej.

W 2013 roku przychody Torpolu wyniosły 415,7 mln zł wobec 380,36 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 10,73 mln zł wobec 9,43 mln zł rok wcześniej. EBITDA sięgnęła 21,37 mln zł wobec 20,17 mln zł w 2012 roku. Zysk netto w 2013 roku wyniósł 4,79 mln zł wobec 5,59 mln zł rok wcześniej.

Tymczasem prognoza na 2014 rok zakłada wypracowanie przychodów na poziomie 801,3 mln zł, EBIT 35,4 mln zł, EBITDA 46,7 mln zł oraz zysk netto 24,9 mln zł.

Prognoza na bieżący rok zakłada uzyskanie z kontraktów już zawartych i realizowanych w Polsce i Norwegii przychodów w wysokości 756,9 mln zł. Firma liczy na pozyskanie w Norwegii kolejnych umów w tym roku na 44,4 mln zł.

Reklama

Zarząd Torpolu zapowiedział uczestnictwo w ofercie publicznej spółki i nabycie do 5 proc. akcji spółki.

Celem strategicznym spółki jest umocnienie pozycji w projektach budowlanych rynku kolejowego w Polsce z udziałem rynkowym na poziomie 12%. Z kolei w Norwegii cel to osiągnięcie 5-6% udziału na rynku budownictwa kolejowego i wykorzystanie potencjału runku oraz posiadanych zasobów kapitałowych w celu osiągnięcia wyższych marż.

"Planujemy założyć spółkę w Norwegii, co zdecydowanie zwiększy wiarygodność na tym rynku. Obecnie działamy tam jako przedstawicielstwo. W tym kraju ma ruszyć narodowy plan rozwoju i perspektywy są naprawdę obiecujące" - dodał prezes Torpolu.

Perspektywy w Polsce spółka opiera m.in. o "Masterplan dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 roku" przewidujący łączne nakłady na infrastrukturę kolejową w latach 2007 - 2030 o wartości 115 mld zł oraz Krajowy Program Kolejowy PKP PLK (w perspektywie 2014 - 2020) w którym ujeto projekty inwestycyjne o łącznej wartości 58,7 mld zł.

Ulatowski dodał, że Torpol nie miał długu netto na koniec 2013. Firma miała 95 mln zł z tytułu zobowiązań w tym kredyty celowe na finansowanie kontraktów oraz leasing, którym finansowała dotychczasowe inwestycje. Wiceprezes wskazał, że jeden ze sztandarowych projektów realizowanych obecnie przez spółkę - Łódź Fabryczna - finansuje się sam. Dodał ponadto, że wyniki finansowe za I kw. 2014 roku są zgodnie z planami spółki.

Obecnie firma realizuje 9 kontraktów, w tym 2 największe realizowane aktualnie projekty modernizacji infrastruktury kolejowej: Łódź Fabryczna o wartości ok. 1,43 mld zł netto (40% przypada na Torpol) oraz E75 Rail Baltica o wartości ok. 1,3 mld zł netto (ok. 85% przypada na Torpol).

Oferta publiczna Torpolu, z której chce pozyskać 49,6 mln zł netto, rozpoczyna się dziś od budowy księgi popytu (potrwa ona do 24 czerwca). Oferta obejmuje do 7,4 mln akcji serii B nowej emisji, z której wpływy brutto szacowane są na ok. 52 mln zł, natomiast wpływy netto na ok. 49,6 mln zł oraz do 15,57 mln istniejących akcji serii A sprzedawanych Polimex Mostostal.

Torpol specjalizuje się w budowie oraz modernizacji stacji, linii i szlaków kolejowych oraz linii tramwajowych. Przed IPO Polimex kontroluje 100% akcji spółki.