Targi eHandlu to największa w naszym kraju impreza dedykowana osobom zainteresowanych tematyką e-commerce. W tym roku na terenie Galerii Stadionu Narodowego swoje produkty i usługi prezentowali wystawcy z Polski, Europy oraz Stanów Zjednoczonych. Na targach pojawili się zarówno tacy giganci, jak Microsoft, MasterCard, GLS, Paypal czy DPD, jak również młode i dynamiczne startupy, których twórcy chcą podbić rynek swoją innowacyjnością i kreatywnością.

Uczestnicy targów eHandlu mogli zapoznać się z istnym wachlarzem najnowszych rozwiązań z zakresu logistyki, hostingu, e-marketingu oraz innych obszarów sprzedaży internetowej. Jednym z ciekawszych trendów widocznych w tym roku była duża liczba firm, które dostarczają e-sklepom gotowe i łatwe do implementacji rozwiązania – od opisów produktów, przez obsługę prawną, systemy logistyczne i analityczne, a skończywszy na wsparciu SEO. Dzięki współpracy z takimi firmami właściciele e-sklepów mogą budować swój biznes z gotowych „klocków”. Już dziś możliwe jest więc prowadzenie dobrze funkcjonującego sklepu internetowego jedynie przy użyciu laptopa, telefonu komórkowego oraz karty płatniczej.

Integralną częścią tegorocznych targów eHandlu była tzw. „Stefa Wiedzy” – szereg prezentacji odbywających się w ramach czterech bloków tematycznych – SEO/SEM, Platformy/Narzędzi, PR/Social Media oraz Wsparcie biznesu. Co istotne, prezentacje te nie były suchymi teoretycznymi wykładami, ale odbywały się w formie studium przypadku (ang. case study), co przekładało się z kolei na ich praktyczny wymiar. Być może właśnie z tego powodu cieszyły się one tak dużym zainteresowaniem ze strony uczestników. Warto dodać, że udział w samych targach, jak również prezentacjach odbywających się w ramach „Strefy Wiedzy” był całkowicie bezpłatny.

Zwieńczeniem pierwszego dnia VII targów eHandlu był Wieczór Branżowy, na którym wręczono Ekomersy 2014 – wyróżnienia dla firm, które oferują najlepsze rozwiązania wspierające rozwój handlu w internecie. W tym tą prestiżową nagrodą wyróżniono m.in. InPost, Ebexo, PayU, oraz KRAP 24. Z kolei nagroda indywidualna - za szczególny wkład na rzecz rozwoju rynku e-commerce w Polsce - trafiła na ręce Rafała Brzoski, Prezesa Grupy Integer.pl.

Reklama

Tegorocznym targom towarzyszył również I Kongres eHandlu, który odbył się w czasie drugiego dnia odbywającej się w Warszawie Imprezy. Uczestnicy kongresu otrzymali unikalną szansę poszerzenia swojej wiedzy z zakresu najważniejszych narzędzi i trendów w e-handlu od 27 praktyków branży e-commerce. Wśród prelegentów I Kongresu eHandlu znaleźli się tacy fachowcy jak Christian Geyer (CEO, Nano Interactive), Barbara Stawarz (CEO, Content King) czy też Bartek Rycharskski (Co-founder, Filmpoint).

- Istnieje wiele konferencji, które są drogie, dla wielu niedostępne przy czym zdarza się, że nie prezentują odpowiedniej wartości praktyczno-biznesowej. Organizując Kongres eHandlu, chcemy zmienić ten stan i zapewnić dostęp do eksperckiej wiedzy szerszemu gronu zainteresowanych, głównie tym którzy już znają podstawy i chcą być bardziej e-commerce managerami niż tymi, którzy zajmują się wszystkim po trochu i “robią” e-commerce po godzinach – podkreślał Adam Zygadlewicz, prezes Fundacji Polak 2.0, organizator Targów i Kongresu.

W czasie I Kongresu eHandlu odbyła się również uroczysta premiera książki „E-commerce Manager” przygotowanej przez ekspertów z 30 firm e-commerce, którzy postanowili podzielić się z innymi zdobytą wiedzą i doświadczeniem.