"W oparciu o obecne plany i założeniach zarząd Fenghua spodziewa się w całym 2014 roku przychodów ogółem na poziomie 95-100 mln euro. Oczekiwana zaś marża EBIT znajdzie się w przedziale 28-29 proc." – czytamy w raporcie.

Po trzech kwartałach 2014 roku przychody grupy wzrosły o 14,2 proc. do 70,6 mln euro, zysk operacyjny o 15,6 proc. do 19,9 mln euro, zaś zysk netto o 15,8 proc. do 14,9 mln euro.

„Po trzech kwartałach br. Fenghua osiągnęła dobre wyniki na wszystkich poziomach działalności, co jest zgodne z naszymi wewnętrznymi założeniami. W czwartym kwartale również realizujemy działalność zgodnie z planem, a z myślą o naszych inwestorach przedstawiamy wstępne szacunki dotyczące wyników całorocznych" – powiedział prezes Fenghua Weijie Lin, cytowany w komunikacie.

Dodał, że rynek produkcji obuwia w Chinach, którego jest częścią, znacząco rozwija się dzięki dużej populacji i rosnącej sile nabywczej społeczeństwa. Chiny stały się największym na świecie producentem, odbiorcą, a jednocześnie eksporterem obuwia.

Reklama

Poza rosnącymi wynikami, spółka zwiększyła również marże na poziomie zysku operacyjnego i zysku netto. Po trzech kwartałach br. były one wyższe o 0,3 pp w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku i wyniosły odpowiednio 28,1 proc. oraz 21,2 proc..

"Jako producent podeszew do obuwia sportowego koncentrujemy się na rozwoju z myślą zarówno o rynku krajowym, jak i rynkach eksportowych. Co dla nas ważne, obecnie sam rynek chiński stwarza dla Spółki dobre perspektywy rozwoju, zarówno w średnim, jak i dłuższym horyzoncie czasowym. Dawniej chiński konsument najczęściej nie dostrzegał różnych kategorii obuwia sportowego. Dziś szybko się to zmienia, a konsumenci coraz częściej zaczynają kupować różne rodzaje obuwia sportowego, w zależności od potrzeb i sportów, które praktykują" – podkreślił Lin.

Strategia Fenghua zakłada niemal podwojenie mocy produkcyjnych do 80 mln par podeszew w 2016 r. Jednocześnie Spółka planuje rozszerzenie oferty o nowe, własne modele podeszew w celu zwiększenia skali działalności i rozszerzenia współpracy z lokalnymi producentami obuwia sportowego dostarczającymi produkty dla czołowych marek na świecie.

Fenghua to jeden z największych producentów podeszew do obuwia sportowego i rekreacyjnego w Chinach. Spółka produkuje ponad 40 milionów par podeszw, z czego większość oparta jest na własnych projektach. Bazę klientów Fenghua tworzą wiodący krajowi i światowi producenci obuwia sportowego. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w listopadzie tego roku. Akcje Fenghua są także notowane na giełdzie we Frankfurcie.