Nowa Syrenka będzie wyposażona w benzynowy niskoemisyjny silnik o pojemności 1,4 l i mocy 90 KM. Alternatywnie ma zostać wprowadzony napęd elektryczny.

Nadwozie pojazdów będzie wykonane z lekkich materiałów kompozytowych, wspartych na nowoczesnej konstrukcji nośnej, przy jednoczesnym zachowaniu nowoczesnej stylistyki. Dzięki temu samochód ma spełniać wszystkie unijne wymagania i dyrektywy.

„Sfinansowanie przedsięwzięcia było możliwe dzięki środkom Programu Innowacyjna Gospodarka, przewidującego m.in. wsparcie prac rozwojowych związanych z prototypowaniem i demonstracją innowacyjnych rozwiązań. Wartość projektu to 7,44 mln zł, a unijne dofinansowanie z działania Demonstrator+ POIG wyniosło 4,5 mln zł. Program ten wspiera projekty powstające na styku gospodarki i nauki” – czytamy w komunikacie ministerstwa.

W pierwszym roku od uruchomienia produkcji z taśm montażowych ma zjechać 50 Syrenek, a w kolejnym – 100. W następnych latach produkcja będzie sięgać 300 sztuk rocznie. Projekt zakłada stworzenie oddzielnej linii produkcyjnej dla Syrenki – jeśli popyt na nowy model będzie rósł, możliwe będzie zwiększenie produkcji.

Reklama

Nowa Syrenka to dziecko AMZ-Kutno Sp.z o.o. Prototyp auta został opracowany we współpracy z firmą Polfarmex S.A. Prace nad projektem rozpoczęły się w 2012 roku, pierwszy jeżdżący prototyp zaprezentowano w styczniu 2014 roku..

>>> Czytaj też: Syrena kontra syrenka. Jak drą koty o legendę polskiej motoryzacji