"Spółka dostrzega symptomy wskazujące na spowolnienie dynamiki wydatków na reklamę. Świadczy o tym niższe niż pierwotnie szacowane tempo wzrostu wydatków na reklamę w największym segmencie rynku reklamowego - telewizji oraz utrzymujące się spadki wydatków na reklamę w prasie. W przypadku wydatków na reklamę w prasie dodatkowym czynnikiem wpływającym na kondycję tego segmentu rynku - obok trendów rynkowych - jest zmiana polityki w zakresie gospodarowania budżetami reklamowymi przez instytucje i spółki Skarbu Państwa" – czytamy w raporcie.

Biorąc pod uwagę wskazane kwestie, a także sygnały płynące z polskiej gospodarki, spółka postanowiła skorygować swoje szacunki wzrostu wartości wydatków na reklamę w Polsce.

"Po analizie dostępnych danych rynkowych spółka szacuje, iż w całym 2016 r. wartość wydatków na reklamę w Polsce może wzrosnąć w przedziale od 2 do 4%" - czytamy dalej.

Ponadto zakłada dynamikę wzrostu wydatków na reklamę TV na 2-4%, w internecie na 8-10%, radio 3-5%, w reklamie zewnętrznej na 3-6%, w segmencie kino 4-6%. Spadki rzędu od -7% do -10% spodziewane są w segmencie czasopism oraz od -16% do -19% w segmencie gazet, podano również w raporcie.

Agora jest m. in. wydawcą "Gazety Wyborczej" - największej polskiej gazety opiniotwórczej - oraz czasopism. Do grupy należą także serwisy internetowe, radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS, operator kin Helios, drukarnie oraz Stopklatka TV. Spółka zajmuje się również koprodukcją i dystrybucją filmową.

(ISBnews)