"Chcemy wprowadzać 20-30 premier rocznie. W tym roku wyniki są generowane bez ważnych premier. One dopiero się zaczynają, ponadto wchodzimy na konsole - to bardzo duży rynek i odczuwamy zapotrzebowanie graczy na wersje konsolowe. Na przyszły rok mamy zaplanowane premiery naszego kluczowego tytułu 'Car Mechanic' w wersji 2017 na PC i konsole, a także tytułów, z którymi wiążemy duże nadzieje, jak '911 Operator' (2016/2017), UBoot (I kw. 2017), 'Project Remedium' (II połowa 2016), 'The Works of Mercy' (2017) i 'Agony' (II kw. 2017)" - powiedział Kostowski podczas spotkania z dziennikarzami.

Wskazał, że strategia spółki nakierowana jest na ciągłe sprawdzanie odbioru szykowanych gier na rynku poprzez kampanie na Kickstarterze, czy social media.

"Chcemy znajdować ten diament częściej niż raz na 2 lata, pozwala na to 44 zespołów deweloperskich i łącznie ponad 200 osób pracujących nad naszymi projektami. Nie planujemy pozyskiwania finansowania dłużnego na tworzenie gier. Chcemy mieć przynajmniej jeden bardzo zyskowny brand rocznie. Dotychczas osiągnęliśmy ponad 7-krotny zwrot na całym portfelu 40 gier" - powiedział prezes.

Flagowym tytułem PlayWay jest symulator napraw samochodów. Jak wskazał prezes dewelopera, produkcja za 70 tys. zł "zarabia wielokrotność" tej kwoty i marka jest systematycznie rozwijana.

"Jesteśmy w pierwszej piątce symulatorów samochodowych na świecie. Chciałbym, żeby każdy zespół był rentowny już na pierwszej produkcji i [mógł] wygrywać innowacją przy niskich kosztach" - wskazuje Kostowski.

Cena maksymalna w publicznej ofercie akcji PlayWay została ustalona na 55 zł za akcję, co daje wycenę post money przekraczającą 360 mln zł.

Oferta publiczna obejmuje nie więcej niż 1 200 000 akcji, w tym nie więcej niż 600 000 akcji nowej emisji oraz nie więcej niż 600 000 akcji sprzedawanych przez akcjonariuszy sprzedających.

27 września rozpoczną się zapisy wśród inwestorów indywidualnych. Z kolei 29 września rozpocznie się budowanie księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych. Przydział akcji oferowanych nastąpi 12 października, a debiut na GPW - około tydzień później.

Przychody grupy PlayWay w 2015 r. wzrosły o 75% do 13,4 mln zł, a EBITDA i zysk netto wzrosły ponad dwukrotnie do odpowiednio 7,4 mln zł i 5,9 mln zł. Do tej pory zysk wypracowywany przez spółkę w tym okresie był przeznaczany na kapitał zapasowy i na bieżące inwestycje.

PlayWay S.A. to inkubator zespołów deweloperskich, które tworzą gry komputerowe i mobilne w oparciu o pomysły własne oraz pomysły opracowane w centrali spółki. W ostatnich 4 latach, PlayWay S.A. ponad 6-krotnie zwiększył liczbę zespołów, z którymi współpracuje przy tworzeniu gier budując jedną z największych w Polsce grup deweloperskich. Grupa współpracuje z ponad 40 zespołami twórców gier, od małych zespołów 2-3 osobowych, po większe, liczące 10-25 osób. Większość to zespoły wewnętrzne lub spółki zależne PlayWay S.A.

(ISBnews)