"Od początku funkcjonowania programu Allegro Smart!, czyli od sierpnia 2018 roku, klienci zaoszczędzili ponad 5,2 mld zł tylko na kosztach przesyłek [bez kosztów zakupu pakietu Smart!]. Wprowadzane właśnie zmiany to pierwsza aktualizacja ceny rocznego pakietu na przestrzeni tych ponad 4 lat. Co ważne, nowe zasady obowiązują wyłącznie dla osób, które będą kupować lub przedłużać swoje pakiety od 21 listopada. Dla klientów z Allegro Smart! aktywowanym przed tą datą (do końca opłaconego okresu rozliczeniowego) obowiązuje dokładnie ten sam regulamin, który był ważny w momencie zakupu usługi. Nie zmienia się również cena miesięcznego pakietu (10,99 zł)" - czytamy w komentarzu spółki przesłanym ISBnews.

Allegro Smart - nowy cennik

Dla subskrypcji przedłużonych lub zakupionych od 21 listopada 2022, od godziny 9:00, Allegro zmieni minimalną kwotę zakupów od jednego sprzedającego, która gwarantuje bezpłatną dostawę: z 40 zł na 45 zł - w przypadku dostawy do automatów paczkowych i punktów odbioru oraz z 40 zł na 65 zł - dla przesyłek kurierskich; zmieni także cenę rocznej subskrypcji - z 49 zł na 59,9 zł.

"Warto podkreślić, że koszt zakupu rocznego pakietu zwraca się już po zaledwie kilku zakupach na platformie. Smart! to jedna z najlepiej ocenianych usług Allegro - w badaniu satysfakcji klientów (NPS) program osiągnął poziom 92 - jeden z najwyższych na świecie" - czytamy dalej w komentarzu.

Reklama

Co daje Smart?

Allegro podkreśla, że program Smart! umożliwia nielimitowane darmowe dostawy kurierskie oraz do automatów paczkowych lub punktów odbioru. Pakietem objętych jest aktualnie ponad 160 mln ofert na Allegro, z czego zdecydowana większość z dostawą już dzień po zakupie.

"Liczba przesyłek i opcji odbioru nieustannie rośnie, rosną również koszty związane z transportem. Warto pamiętać, że Allegro finansuje nawet do 80% kosztów dostaw. Wprowadzone zmiany pozwolą nam dalej zapewniać klientom platformy najbardziej atrakcyjne warunki zakupów oraz inwestować w rozwój usługi" - podsumowano.

Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.