Warszawa, 14.05.2020 (ISBnews) - Sprzedaż w sieci Biedronka wzrosła ogółem, liczona w PLN, o 13,2% r/r w I kwartale br., zaś w euro zwiększyła się o 12,6% r/r do 3 262 mln euro, podał właściciel sieci Jeronimo Martins. Sprzedaż w sklepach porównywalnych (like-for-like, LFL) wzrosła w tym okresie o 11,1% r/r.
"W kwietniu, przy ostrych restrykcjach dotyczących poruszania się osób oraz maksymalnej liczby klientów w sklepie, sprzedaż odnotowała wzrost o 6,5% (w walucie lokalnej) w Biedronce […] wobec analogicznego miesiąca 2019 r." - czytamy w komunikacie.
Wynik EBITDA sieci Biedronka wyniósł 277 mln euro wobec 260 mln euro rok wcześniej. Marża EBITDA wyniosła 8,5% wobec 9% rok wcześniej, podano także.
"Spadek marży EBITDA odzwierciedla przede wszystkim wpływ pandemii COVID-19 na koszty operacyjne" - czytamy dalej.
Wynik EBITDA Grupy Jeronimo Martins wyniósł 309 mln euro w I kw. br. wobec 310 mln euro rok wcześniej. Sprzedaż grupy zwiększyła się o 11% r/r do 4 715 mln euro.
Capex na sieć Biedronka wyniósł 34 mln euro w I kw. br. (i stanowił 37% nakładów inwestycyjnych grupy) wobec 43 mln euro rok wcześniej (odpowiednio: 46% nakładów grupy).
W I kw. br. sieć Biedronka otworzyła 11 sklepów i zamknęła 3 placówki. Na koniec marca br. sieć Biedronka liczyła 3 010 placówek o łącznej powierzchni 2,03 mln m2.
(ISBnews)