Z danych GUS wynika, że w 2019 r. średnie spożycie na mieszkańca 100-proc. alkoholu w litrach wyniosło 9,78 l. Dla porównania w 2018 r. było to 9,55 l. Za ten wzrost, w największym stopniu odpowiada wzrost popularności wyrobów spirytusowych, których spożycie zwiększyło się w 2019 r. z 3,3 l do 3,7 l.
Tym razem jest podobnie. To głównie mocny alkohol napędza rynek. Sprzedaż piwa bowiem zmalała po 11 miesiącach ubiegłego roku. Według Nielsena spadek liczony w litrach wyniósł 1,5 proc., a w sztukach – 2,6 proc.
Jednym z powodów mogły być też fałszywe doniesienia, jakoby alkohol pomaga w walce z koronawirusem. Nawet WHO apelowało, żeby nie sięgać po niego, bowiem zwiększa to podatność na problemy zdrowotne, nasila ryzykowne zachowania, zaburzenia o podłożu psychicznym oraz zjawisko przemocy.

Treść całego artykułu można przeczytać we wtorkowym wydaniu Dziennika gazety Prawnej oraz eDGP.

Reklama