"Dostosowując się do panującego trendu, grupa podjęła działania zmierzające do dalszej ekspansji tego kanału sprzedaży. Rozwój e-commerce zamierza realizować poprzez nowe rynki oraz wykorzystanie w tym kanale nowoczesnych rozwiązań technologicznych w tym sztucznej inteligencji, a także poprzez kolejne usprawnienia w logistyce. Uwzględnienie rozwoju tego kanału w ramach strategii Grupy będzie mieć wpływ na osiągane wyniki. Dzięki podjętym działaniom grupa zakłada, że w 2021/2022 przychody ze sprzedaży internetowej wyniosą ponad 2,8 mld zł" - czytamy w raporcie kwartalnym.

Wcześniej LPP zakładało dwucyfrowy wzrost sprzedaży w e-commerce do około 2,8 mld zł w roku obrachunkowym 2021/2022.

Reklama

"Przychody ze sprzedaży internetowej w I kwartale 2021/22 osiągnęły wysokość 988,3 mln zł, tj. 157,3% więcej niż przed rokiem. Wysokie trzycyfrowe wzrosty sprzedaży online były wynikiem zmian zwyczajów zakupowych klientów, tj. migracją do kanału online. Wprowadzone restrykcje, wygoda oraz bezpieczeństwo zakupów online, spowodowały, że nowe trendy, które przyspieszyły wraz z początkiem COVID-19 nabrały trwałego charakteru zarówno w czasie, jak i w wymiarze geograficznym. Pomimo otwarć sklepów stacjonarnych w niektórych miesiącach pierwszego kwartału, popularność zakupów w internecie nie zmalała, w efekcie w całym I kwartale 2021/22 stanowiła około 42% wszystkich przychodów grupy" - napisano także w raporcie.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. W r.obr. 2020/2021 (tj. luty 2020 - styczeń 2021) LPP miało 7,85 mld zł skonsolidowanych przychodów.

(ISBnews)