W listopadzie producenci samochodów w Chinach wyeksportowali auta o wartości 3,2 mld dol. To o 165 proc. więcej niż w listopadzie ubiegłego roku oraz najwięcej w ciągu jednego miesiąca w historii śledzenia takich danych. Wśród największych importerów znalazły się Belgia i Wielka Brytania, które odpowiadały prawie za 70 proc. dostaw.
Eksport elektrycznych aut pasażerskich odpowiadał za ponad połowę chińskiego eksportu wszystkich samochodów już drugi miesiąc z rzędu.
Wielu europejskich producentów aut, takich jak Volkswagen czy BMW, chcą produkować części i samochody w Chinach ze względu na ograniczone możliwości produkcyjne na ich rodzimych rynkach.
SAIC Motor Corp., chiński właściciel brytyjskiej marki MG Motors, również zwiększył swoją sieć dystrybucji, aby sprzedawać w Europie importowane auta elektryczne.
Z kolei Tesla sprowadziła w ubiegłym miesiącu z Chin ponad 37 tys. aut.