Strata operacyjna wyniosła 1,77 mln USD wobec 15,56 mln USD zysku rok wcześniej.

Zysk EBITDA sięgnął 1,21 mln USD wobec 18,09 mln USD zysku rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA - odpowiednio: 29,72 mln USD wobec 20,73 mln USD zysku rok wcześniej.

Reklama

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 77,67 mln USD w IV kw. 2022 r. wobec 88,51 mln USD rok wcześniej.

W całym 2022 r. spółka miała 32,01 mln USD skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 9,68 mln USD straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 318,62 mln USD w porównaniu z 373,74 mln USD rok wcześniej. Skorygowany wynik netto wyniósł odpowiednio: 64,62 mln USD wobec 41,08 mln USD rok wcześniej.

Zysk EBITDA sięgnął 49,69 mln USD wobec 52,6 mln USD zysku w tym ujęciu rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA - odpowiednio: 82,3 mln USD wobec 64,36 mln USD zysku rok wcześniej.

"Skorygowana EBITDA wzrosła do 82,3 mln USD, co oznacza wzrost o 27,9% r/r, a skorygowany zysk netto wyniósł 64,6 mln USD w porównaniu z 41,1 mln USD w 2021 r. (+57,3% r/r). Oba wskaźniki osiągnęły rekordowo wysokie poziomy. Odnotowaliśmy solidne wyniki pomimo wyzwań rynkowych, dzięki strategicznej zmianie i skupieniu się na poprawie rentowności i generowania gotówki" - czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

"W 2022 r. przychody Huuuge wyniosły 319 mln USD, co oznacza spadek o 14,7% r/r. Przychody z głównych gier w portfolio spółki ('Huuuge Casino' i 'Billionaire Casino') spadły o 12,2% r/r, odzwierciedlając niższe wydatki na marketing i sytuację rynkową po IDFA (zmiany w polityce prywatności Apple). Przychody z nowych gier spadły o 33,1% r/r, głównie z powodu stopniowego spadku przychodów z 'Traffic Puzzle' oraz niższych przychodów z innych gier z portfolio" - czytamy dalej.

Huuuge podkreśla, że "nie rezygnuje z prób tworzenia nowych gier", otwierając kreatywne studia, czyli "Pods". Analizuje też możliwości ekspansji poza gry mobilne i zaoferowanie swoim graczom opcji grania na wielu urządzeniach i platformach.

"Skorygowany zysk/(strata) netto zdefiniowany jest jako wynik netto za dany rok skorygowany o zdarzenia jednorazowe niezwiązane z podstawową działalnością grupy, odpis z tytułu utraty wartości aktywa ('Traffic Puzzle'), koszty płatności w formie akcji oraz koszty finansowe dotyczące przeszacowania zobowiązań z tytułu akcji uprzywilejowanych serii C. Po przekształceniu akcji serii C w akcje zwykłe, co nastąpiło bezpośrednio przed ofertą publiczną przeprowadzoną w pierwszym kwartale, akcje serii C przestaną być wykazywane jako zobowiązania finansowe" - wyjaśniła spółka w komunikacie.

Skorygowana EBITDA oznacza zysk EBITDA skorygowany o zdarzenia jednorazowe niezwiązane z podstawową działalnością grupy, odpis z tytułu utraty wartości aktywa ("Traffic Puzzle") oraz o koszty świadczeń pracowniczych (program oparty na akcjach), podało także Huuuge.

W ujęciu jednostkowym strata netto w całym 2022 r. wyniosła 7,71 mln USD wobec 45,21 mln USD straty rok wcześniej.

Huuuge jest globalnym producentem gier typu free-to-play i wydawcą gier online przeznaczonych na urządzenia mobilne i platformy internetowe. Spółka zadebiutowała na GPW w lutym 2021 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 373,74 mln USD w 2021 r.

(ISBnews)