Zysk operacyjny wyniósł 1,75 mln zł wobec 0,26 mln zł straty rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 5,37 mln zł wobec 3,39 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 26,65 mln zł w I kw. 2023 r. wobec 21,62 mln zł rok wcześniej.

Reklama

Wzrost przychodów gastronomicznych w pierwszych trzech miesiącach roku to w największym stopniu zasługa lokali Sphinx, których obroty wzrosły o blisko 24% r/r. Sieć odnotowała wzrost mimo mniejszej liczby lokali - na koniec marca 2023 działało 69 restauracji pod tym szyldem, a rok wcześniej było ich 76. Rosnące ponad tempo inflacji i przychody grupy przełożyły się na wzrost wyników operacyjnych, podano.

"Początek roku, mimo że w gastronomii nie jest to wysoki sezon, pokazał pozytywne trendy sprzedażowe. Odbudowujemy sprzedaż poprzez doskonalenie oferty restauracji, systemu jakości i obsługi w lokalach, ale dużą siłą napędową dla sprzedaży jest nasz program lojalnościowy, Aperitif. Korzysta z niego już ponad 550 tysięcy gości naszych restauracji. Daje on dostęp do różnego rodzaju promocji i ofert specjalnych. W efekcie zainteresowanie tym programem stale rośnie, a co za tym idzie rośnie liczba zamówień i wartość obrotów realizowanych dzięki Aperitif" - powiedział prezes Sfinks Polska Sylwester Cacek, cytowany w komunikacie.

"Równolegle do zwiększania sprzedaży i pracy nad rentownością restauracji, dążymy do odbudowy liczebności sieci. Będą to przede wszystkim lokale Sphinx, ale nie tylko. Co nas bardzo cieszy, nasze marki będą wracały do niektórych swoich dawnych lokalizacji, opuszczonych w ostatnich trudnych dla gastronomii latach. W takich przypadkach mogą to być restauracje własne spółki. W większości jednak będziemy opierać nowe otwarcia na współpracy z partnerami franczyzowymi. Sprzyja nam rosnąca liczba zapytań i zgłoszeń ze strony zwłaszcza restauratorów, którzy do tej pory prowadzili działalność samodzielnie. Wiele osób przekonuje się, że działanie w grupie, z systemem wsparcia, które daje dobrze zorganizowana sieć, oraz pod silnym, rozpoznawalnym szyldem, ma wiele zalet. Dla nas zaś jest to szansa na rozwój grupy i tym roku będziemy się starali ją dobrze wykorzystać" - dodał.

Spółka podała też, że łącznie na koniec I kwartału sieć Sfinks Polska liczyła 114 restauracji, w tym oprócz 69 lokali Sphinx, także 39 Piwiarni, cztery lokale Chłopskie Jadło oraz po jednym Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło i The Burgers. Zdecydowana większość, bo 71% sieci to restauracje prowadzone we franczyzie, a 29% to lokale własne, prowadzone przez operatorów.

Sfinks jednak zamierza dalej pogłębiać te proporcje na korzyść rosnącego udziału franczyzy. W tym modelu spółka planuje otwarcie nowego lokalu The Burgers w podwarszawskim Zalesiu Górnym. Oprócz tego Sfinks zapowiedział, że niedługo otworzy nowy lokal franczyzowy we Wrocławiu. Będzie to Sphinx wracający po około rocznej przerwie do dawnej lokalizacji przy Rynku.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2023 r. wyniosła 1,36 mln zł wobec 7,83 mln zł straty rok wcześniej.

Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji Sfinks jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.

(ISBnews)