Strata operacyjna wyniosła 38,22 mln zł wobec 6,3 mln zł zysku rok wcześniej.

Strata EBITDA sięgnęła 29,09 mln zł wobec 16,21 mln zł zysku rok wcześniej, zaś skorygowany (o koszty z tytułu odpisów aktualizujących wartość aktywów trwałych) zysk EBITDA wyniósł odpowiednio: 7,66 mln zł wobec 16,43 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 178,76 mln zł w I poł. 2023 r. wobec 188,38 mln zł rok wcześniej.

"W I półroczu 2023 r. przychody ze sprzedaży Grupy wyniosły 178 755 tys. zł i były niższe o 5,1% w stosunku do I półrocza 2022r. Równocześnie koszt własny sprzedaży wzrósł o 2,4%, w wyniku czego marża na sprzedaży wyniosła 47,4% i była niższa niż w pierwszym półroczu 2022 r. o 4 pkt proc., co w głównej mierze przyczyniło się do tego, iż Grupa osiągnęła stratę na sprzedaży na poziomie 3 629 tys. zł. W okresie od 01.01 do 30.06.2023 roku większość sprzedaży stanowiła sprzedaż towarów handlowych prowadzona przez Grupę poprzez kanał internetowy, w sieci sklepów własnych oraz agencyjnych, jak również poza granice kraju" - czytamy w sprawozdaniu zarządu.

Reklama

"W związku osiągnięciem ujemnej EBITDA w pierwszym półroczu 2023 roku również wskaźnik marża EBITDA przyjął wartość ujemną obniżając się w stosunku do okresu porównywalnego o 24,9 pkt proc. Tak istotna zmiana wynika z ujęcia w pierwszym półroczu 2023 roku pozostałych kosztów operacyjnych z tyt. zawiązania odpisów aktualizujących wartość aktywów trwałych, w tym wartości firmy, w łącznej kwocie 36 744 tys. zł. Po skorygowaniu EBITDA o powyższe koszty marża utrzymuje wartość dodatnią, niższą niż w okresie porównywalnym o 4,4 pkt proc." - czytamy dalej.

Grupa wygenerowała stratę na sprzedaży na poziomie 3 629 tys. zł wobec 7 560 tys. zł zysku w I półroczu poprzedniego roku, co stanowi spadek o 148%. Wynik operacyjny w I półroczu 2023 wyniósł -38 219 tys. zł wobec 6 297 tys. zł w okresie porównywalnym. Zmiana ta wynika głównie ze spadku przychodów ze sprzedaży o 5,1% przy jednoczesnym wzroście kosztów działalności operacyjnej o 0,9%, a także z ujęcia kosztów z tyt. odpisów aktualizujących wartość aktywów trwałych w wysokości 36 744 tys. zł, z czego 35.171 tys. zł dotyczy aktywów białoruskiej spółki zależnej DPM, podano także.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2023 r. wyniosła 7,78 mln zł wobec 13,44 mln zł straty rok wcześniej.

CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo, która jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach, jak Chiny, Brazylia czy Arabia Saudyjska. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 r. Grupa CDRL jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel oraz największej sieci supermarketów dla dzieci na Białorusi - Buslik.

(ISBnews)