Zysk operacyjny wyniósł 5,48 mln zł wobec 10,1 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 5,8 mln zł i spadł o 45% r/r.

Przychody ze sprzedaży sięgnęły 9,11 mln zł w III kw. 2023 r. wobec 14,96 mln zł rok wcześniej.

W III kwartale 2023 r. 49% przychodów netto ze sprzedaży zostało wygenerowanych na platformie PC/Steam, z kolei sprzedaż na konsolach Sony PlayStation i Microsoft Xbox stanowiła 25% przychodów spółki. Pozostałe 26% stanowią tantiemy od podmiotów, którym spółka udzieliła licencji na portowanie i dystrybucję "Green Hell" na Nintendo Switch oraz platformy wirtualnej rzeczywistości, wynika z raportu.

"W III kwartale 2023 r. spółka wypracowała 5,5 mln zł zysku z działalności operacyjnej (spadek o 46% r/r) i 5,8 mln zł EBITDA (spadek o 45% r/r). W efekcie osiągnęła rentowność EBIT na poziomie 60% i 63% rentowności EBITDA. Zysk netto w raportowanym okresie wyniósł 6,3 mln zł (spadek o 41% r/r), z kolei marża netto 69% (spadek o 3 pkt proc. r/r)" - czytamy w raporcie.

Reklama

Koszty działalności operacyjnej w III kwartale 2023 r. wyniosły 3,4 mln zł względem 4,9 mln zł w analogicznym okresie 2022 r. (spadek o 31% r/r). Największe pozycje stanowiły usługi obce w kwocie 1,5 mln zł (wzrost o 20% r/r), która to pozycja obejmowała m.in. koszty produkcji dodatków ("Storage and Transportation" na PC oraz "Building Update" na konsole PlayStation i Xbox), a także wynagrodzenia w wysokości 1,1 mln zł. Amortyzacja w raportowanym okresie wyniosła 0,3 mln zł. W III kwartale 2023 r. nie zostały ujęte koszty związane z programem motywacyjnym spółki na lata 2023-2025. Pierwsze naliczenie kosztów nowego programu motywacyjnego jest uzależnione od zawarcia odpowiednich umów uczestnictwa. Spółka spodziewa się, że odbędzie się to do końca 2023 r., podano również.

W I-III kw. 2023 r. spółka miała 19,12 mln zł jednostkowego zysku netto wobec 29,35 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 29,05 mln zł w porównaniu z 43,05 mln zł rok wcześniej.

Creepy Jar jest producentem gier komputerowych, specjalizującym się w gatunku premium indie survival. Menedżerowie spółki mają doświadczenie z Techland. W 2021 r. przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od 2018 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.

(ISBnews)