Zysk operacyjny wyniósł 30,55 mln zł wobec 27,64 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 35,1 mln zł i wzrósł o 11% r/r.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 212,6 mln zł w III kw. 2023 r. wobec 225,97 mln zł rok wcześniej.

"W wynikach III kw. br. widoczna jest stopniowa stabilizacja popytu na głównych rynkach oraz pozytywny wpływ niższych kosztów działalności, wynikający z efektywności i działań optymalizacyjnych spółki w połączeniu ze stabilizacją cen surowców, transportu i niższymi kosztami finansowymi" - czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

W I-III kw. 2023 r. spółka miała 51,19 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 53,68 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 602,66 mln zł w porównaniu z 705,88 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 88,3 mln zł wobec 97,9 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

Reklama

"Grupa Ferro, wiodący producent i dystrybutor armatury sanitarnej i instalacyjnej oraz źródeł ciepła w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, osiągnęła w I-III kw. 2023 r. 602,7 mln zł skonsolidowanych przychodów wobec 705,9 mln zł przychodów rok wcześniej, gdy widoczny był jeszcze efekt wysokiej bazy związany z rekordowym pod względem sprzedaży okresem 9 miesięcy" - czytamy dalej.

Sprzedaż Grupy w segmencie armatury sanitarnej wyniosła w I-III kw. 2023 roku 288,7 mln zł (wobec 328,6 mln zł rok wcześniej), w segmencie armatury instalacyjnej 209,2 mln zł (wobec 230,7 mln zł), a w źródłach ciepła 92,6 mln zł (wobec 133,9 mln zł w 1-3Q 2022). W samym III kw. br. przychody segmentu armatury sanitarnej wyniosły 95,4 mln zł (-9% r/r), armatury instalacyjnej 74,4 mln zł (-4% r/r) a źródeł ciepła 38,4 mln zł (-4% r/r).

"Widoczna jest pewna stabilizacja - chociaż na niższym poziomie niż w ubiegłych latach - na rynku nowoczesnych źródeł ciepła. W perspektywie kilku kwartałów spółka oczekuje stopniowego zwiększenia sprzedaży w tym segmencie m.in. dzięki programom wsparcia (m.in. Mój Prąd 5.0, Czyste Powietrze, Moje Ciepło) i ekspansji geograficznej" - napisano w komunikacie.

W I-III kw. 2023 roku wartość sprzedaży zagranicznej Grupy przekroczyła 362 mln zł. Przychody na rynku polskim wyniosły w omawianym okresie 240,3 mln zł.

"Konsekwentnie podkreślamy, że nie rozpatrujemy sytuacji w branży i Grupie Ferro w krótkim terminie, lecz w perspektywie co najmniej kilku kolejnych lat. Okres niższego popytu, związany z sytuacją makroekonomiczną w regionie SEE traktujemy jako czas przejściowy, który wykorzystujemy do umacniania naszej pozycji i budowy silnych fundamentów pod dalsze wzrosty, zgodnie z założeniami Strategii F1R2. Analizujemy także rynek pod kątem potencjalnych okazji biznesowych, czego przykładem jest sfinalizowane w ostatnich miesiącach przejęcie Heating Polska" - skomentował prezes Wojciech Gątkiewicz, cytowany w komunikacie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2023 r. wyniósł 66,14 mln zł wobec 67,08 mln zł zysku rok wcześniej.

Ferro to jeden z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentów i dystrybutorów techniki sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej. Ferro jest notowane na rynku głównym warszawskiej giełdy od 2010 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80. W 2022 r. miało 914,9 mln zł skonsolidowanych przychodów.

(ISBnews)