Zysk operacyjny wyniósł 11,51 mln zł wobec 11,38 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 22,9 mln zł, o 0,9% więcej r/r.

"Polski producent ekskluzywnej bielizny damskiej zanotował po trzech kwartałach br. 204,4 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży (+9,8% r/r), co jest historycznie najlepszym wynikiem po dziewięciu miesiącach roku. EBITDA osiągnęła 22,9 mln zł (+0,9% r/r), zysk operacyjny 11,5 mln zł (+1,1% r/r) a zysk netto był niższy o 45,3% r/r i wyniósł 5 mln zł. W analogicznym okresie ub.r. spółka zaksięgowała 2,4 mln zł zysku ze sprzedaży akcji własnych, a w obecnym kwartale ok. 750 tys. zł wyniosły koszty sprzedaży akcji z programu motywacyjnego (w 2022 r. ten koszt pojawił się w IV kwartale). Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 50,3 mln zł, a marża brutto na sprzedaży w trzecim kwartale 2023 r. ukształtowała się na poziomie 61,3% (+2,4 pkt proc. r/r). Na koniec września br. liczba llientek w programie Esotiq Club przekroczyła 1 500 tys." - czytamy w komunikacie.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 204,35 mln zł w I-III kw. 2023 r. wobec 181,64 mln zł rok wcześniej.

"To był kolejny udany kwartał dla Grupy Esotiq & Henderson. Po raz kolejny zanotowaliśmy rekord sprzedaży utrzymując marżę brutto na sprzedaży powyżej 61%. Niewielki spadek marży brutto na sprzedaży w porównaniu z drugim kwartałem tego roku, jest efektem zwiększonych wyprzedaży przy jednoczesnym obniżeniu stanu zapasów, gdyż w trzecim kwartale wyprzedawaliśmy starsze sezony. Wciąż skupiamy na generowaniu sprzedaży i maksymalizacji marży brutto. Przed nami okres świąteczny, który jest najważniejszym okresem w branży. Jesteśmy przygotowani, żeby wykorzystać ten czas jak najlepiej" - powiedział p.o. prezesa Adam Skrzypek, cytowany w komunikacie.

Reklama

Grupa odnotowała również rekordową sprzedaż w Internecie, która w III kwartale br. wzrosła do 16 mln zł (+38% r/r), czyli osiągnęła wynik zbliżony do sprzedaży uzyskanej w sklepach stacjonarnych. W pierwszych dziewięciu miesiącach br. wynik ze sprzedaży Internetowej wzrósł o +39% r/r i ukształtował się na poziomie 40 mln zł. Dobry rezultat został osiągnięty również na rynku niemieckim - prawie dwukrotny wzrost sprzedaży Internetowej (+85% r/r), podano również.

Na koniec III kwartału 2023 r. grupa posiadała 286 salonów o łącznej powierzchni 17 643 m2 . Niewielki spadek powierzchni o 4% r/r był spowodowany głównie zamknięciami salonów w Polsce. 26 września 2023 roku został otwarty drugi salon w Serbii, gdzie spółka zgodnie z planem chce dążyć do otwarcia 5 salonów w całym roku.

"Zamknięcia salonów w Polsce są efektem tego, że stawiamy na jakość lokalizacji i chcemy mieć salony o największej rentowności w stosunku do posiadanego towaru. Z kolei zamknięcie salonu w Stuttgarcie w Niemczech podyktowane było realizacją idei, że skupiamy się na sprzedaży e-commerce oraz rozwijamy dział marketplace" - dodał Skrzypek.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2023 r. wyniósł 6,02 mln zł wobec 8,42 mln zł zysku rok wcześniej.

Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.

(ISBnews)