Na rynkach międzynarodowych wolumen wyniósł 302,6 mln sztuk (+28%), w tym Mondial Relay - 239,9 mln przesyłek (+13%), w Wielkiej Brytanii- 46,5 mln paczek (wzrost o blisko 127% r/r).

W samym IV kwartale Grupa dostarczyła 268,4 mln przesyłek, co oznacza wzrost o 21% r/r, w tym w Polsce 175,4 mln (+17% r/r), a na rynkach międzynarodowych 93 mln (+28% r/r).

"Rok 2023 był kolejnym bardzo dobrym rokiem dla Grupy InPost, w którym zanotowaliśmy silny, ponad 20-procentowy wzrost obsłużonych wolumenów. Jesteśmy niekwestionowanym liderem w Polsce i nadal notujemy dynamikę wzrostu powyżej rynku, a tym samym zwiększamy w nim nasz udział. Polska jest naszym benchmarkiem dla ekspansji na rynkach międzynarodowych. Z sukcesem przenosimy polskie rozwiązania na rynki zagraniczne, dzięki czemu międzynarodowa część biznesu również rozwija się zgodnie z założeniami" - skomentował założyciel i prezes InPostu Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.

"Mondial Relay jest na dobrej drodze do realizacji naszych planów strategicznych, skupiając się na rozwoju segmentu B2C, gdzie wolumeny w IV kwartale 2023 roku wzrosły o 30% r/r. Obecnie we Francji mamy drugą co do wielkości sieć maszyn paczkowych, a planem Grupy na 2024 rok jest zostać numerem jeden" - dodał.

Reklama

W Wielkiej Brytanii głównym celem na 2023 r. było rozwiązanie wyzwań logistycznych, co udało się osiągnąć poprzez zakup udziału w Menzies Distributions.

"Przy obecnym, silnie rosnącym popycie, głównym celem w Wielkiej Brytanii jest jak najszybsza rozbudowa sieci. Plan zwiększenia liczby maszyn w Wielkiej Brytanii jest już realizowany. Tylko w grudniu ubiegłego roku rozstawiliśmy tam ponad 300 nowych urządzeń Paczkomat, co było najlepszym miesięcznym wynikiem na tym rynku. W 2024 r. chcemy utrzymać podobne tempo wzrostu" - zapowiedział także prezes.

Na koniec 2023 roku InPost miał 35 449 urządzeń Paczkomat (+27 r/r), w tym w Polsce 21 969 (+14% r/r), a na rynkach międzynarodowych 13 480 sztuk (+56 r/r).

"Nasze urządzenia Paczkomat zarówno w Polsce, jak i na rynkach międzynarodowych, radziły sobie jeszcze lepiej niż w ubiegłym roku. Niektóre z nich osiągnęły utylizację na poziomie powyżej 300%. To dowód na to, że InPost - pozostając najlepszym operatorem logistycznym w Polsce - jest na dobrej drodze do powielenia z sukcesem swojego modelu biznesowego w innych krajach" - podsumował Brzoska.

Liczba skrytek na koniec ubiegłego roku wyniosła 4,412 mln (+24 r/r), w tym w Polsce 3,263 mln (+12% r/r) i 1,149 mln (+76% r/r) na rynkach zagranicznych.

W 2023 roku Grupa InPost miała 30 615 punktów odbioru (PUDO), w tym 3 714 w Polsce oraz 26 901 na pozostałych rynkach, podano także.

InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.

(ISBnews)