Muza to wydawnictwo działające na rynku od 1991 roku. Profil wydawaniczy Muzy to: literatura piękna, albumy, atlasy, encyklopedie, leksykony, poradniki, słowniki, książki dla dzieci i młodzieży, przewodniki turystyczne.

Muza sprzedaje swoje pozycje głównie na rynku krajowym, prowadzi także własny Klub Czytelników i księgarnię internetową.

Muza zatrudnia 62 pracowników etatowych i kilkuset stałych współpracowników.

W skład wydawnictwa MUZA SA wchodzą:

Reklama
  • Warszawskie Wydawnictwo Literackie - przygotowuje: bestsellery literatury światowej, polską literaturę piękną, eseistykę.
  • Redakcja książki kolorowej - opracowuje: encyklopedie, leksykony, albumy, atlasy, słowniki, poradniki, książki dla dzieci i młodzieży.
  • Sport i Turystyka - opracowuje: literaturę o tematyce turystycznej i krajoznawczej, przewodniki po Polsce, przewodniki po znanych obiektach i miejscach, informatory turystyczne o Polsce, albumy o polskich parkach narodowych, atlasy.

W 1998 roku akcje MUZA zadebiutowała na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.